8 declaratii utilizate de catre cei care detin case de marcat electronice !

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Dupa cum bine stim cu totii, potrivit OUG nr. 44/2018, exista doua termene pana la care operatorii economici care sunt obligati sa utilizeze case de marcat trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurnal electronic, astfel incat acestia sa scape de sanctiuni:

    • 01 septembrie 2018 – contribuabili mari si mijlocii;
    • 01 noiembrie 2018 – contribuabili mici.

    Dupa ce operatorul economic s-a dotat cu case de marcat cu jurnal electronic, in practica se vor folosi urmatoarele declaratii fiscale, care trebuie depuse la ANAF pentru diferite situatii:

    • C801 – Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale;
    • F4101 – Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si care au obtinut avizul tehnic favorabil, in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017 (anexa 2A);
    • F4102 – Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate;
    • F4103 – Formular pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice (AMEF);
    • F4105 – Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017;
    • F4109 – Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate;
    • A4200 – Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la Ordinul ANAF nr. 146/2018;
    • A4203 – aplicatie pentru validarea fisierelor XML create de aparatele  de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la Ordinul ANAF nr. 146/2018.

    Toate formularele de mai sus le puteti descarca de pe site-ul ANAF-ului din desctiunea descarcare declaratii: www.anaf.ro

    Mai mult decat atat, pe site-ul ANAF-ului puteti regasi si un ghid special conceput pentru indrumarea contribuabililor  – click aici !

    Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: