Eliberare adeverinte, copii dupa documente din dosarul de personal

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Relatia dintre angajator si salariat nu se incheie intotdeauna odata cu incetarea contractului de munca. Exista obligatii legale clare pe care angajatorii trebuie sa le respecte, inclusiv dupa incheierea raporturilor de munca. Una dintre aceste obligatii vizeaza eliberarea, la cererea scrisa a salariatului sau a fostului salariat, a unor documente esentiale precum copii ale actelor din dosarul personal, adeverinte privind activitatea desfasurata, salariul si vechimea in munca. Acest articol prezinta cadrul legal aplicabil, termenele si responsabilitatile angajatorilor in ceea ce priveste gestionarea si eliberarea documentelor de personal.

Eliberarea de copii dupa documente

Potrivit Hotarii 295/2025, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator.\

Documente obligatorii la incetarea activitatii


La incetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, precum si un extras din Registru, certificat prin semnatura, in conditiile legii.
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din Registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data solicitarii.

Pastrarea datelor

Dosarele personale ale fiecarui salariat se pastreaza in conditii corespunzatoare, care sa asigure securitatea datelor, precum si respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si ale art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la statele de plata.

Angajatorii raspund pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului sau oricarei alte persoane fizice sau juridice prin incalcarea acestor obligatii.

Respectarea obligatiilor legale de catre angajatori in ceea ce priveste eliberarea documentelor salariatilor sau fostilor salariati nu este doar o chestiune de conformitate, ci si una de respect fata de drepturile individuale ale angajatilor. Asigurarea accesului la informatii esentiale despre activitatea profesionala contribuie la transparenta si la protejarea intereselor acestora, fie ca este vorba despre accesarea unor noi locuri de munca, obtinerea unor beneficii sociale sau solutionarea unor litigii. De aceea, este important ca angajatorii sa cunoasca si sa aplice corect prevederile legale in vigoare, evitand astfel eventualele sanctiuni si conflicte juridice.

Citeste si : Termenele de transmitere in REGES online conform H 295/2025

Articole similare

Comentariul tau aici