Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
ONRC 3 Iulie 2025
INFORMARE privind identificarea persoanelor fizice cu cartea de identitate electronică, precum și înregistrările în registrul comerțului, referitor la domiciliul/reședința
Având în vedere implementarea noilor cărți electronice de identitate care nu au tipărite datele privind domiciliul, acestea fiind incluse în cipul acestora, precum și a cerințelor din Codul Civil și legislația aferentă înregistrărilor în registrul comerțului referitoare la domiciliul persoanelor fizice, coroborat cu anunțul afișat pe pagina de internet a Ministerul Afacerilor Interne – Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor privind eliberarea certificatului de atestare a domiciliului și/sau reședinței pentru utilizarea în România sau în străinătate, vă precizăm următoarele:
În cazul cererilor de înregistrare în registrul comerțului cât și a cererilor de furnizare informații specializate, certificate constatatoare și copii/copii certificate, pentru persoanele care se legitimează cu cărți electronice de identitate, trebuie prezentat certificatul privind domiciliul/reședința.
Precizăm că, potrivit anunțului afișat pe pagina de internet a Ministerul Afacerilor Interne – Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, la adresa https://depabd.mai.gov.ro/, se eliberează un certificat de atestare a domiciuliului în format electronic sau fizic.
Serviciul de eliberare a certificatului privind domiciliul/reședința este afișat pe pagina de internet https://hub.mai.gov.ro/.
Pentru obținerea documentului în format fizic, cererea se poate depune la orice serviciu public comunitar județean sau local de evidență a persoanelor sau, după caz, la sediul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
