Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Comunicat, DGRFP Galati, 20.11.2019
Casele de marcat cu jurnal electronic definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt obligatorii pentru toţi operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie.
Documentele necesare solicitării şi atribuirii numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pot fi depuse online, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.
Prin intermediul formularului C801 – Cerere de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţa a aparatelor de marcat electronice se poate solicita emiterea certificatului de atribuire a numărului unic de identificare, pentru mai multe aparate de marcat electronice fiscale, în vederea instalării în mai multe zone geografice. Contribuabilii care figurează în evidenţe cu aparate de marcat electronice fiscale au obligaţia de a transmite datele fiscale către ANAF astfel:
– prin declaraţia A4200 – aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținand registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă – transmiterea datelor/informaţiilor fiscale din aparatele de marcat electronice fiscale,
– prin declaraţia F4109 – declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor – în cazul aparatelor de marcat neutilizate