Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Pentru a se evita efectuarea unor plati necuvenite catre beneficiari nerezidenti in Romania, a caror situatie s-a modificat, cu efecte asupra obligatiei casei teritoriale de pensii competente de a achita drepturile de pensie si/sau alte drepturi care se stabilesc si se platesc de catre casele teritoriale de pensii, se utilizeaza certificatul de viata ca si instrument de verificare administrativa.
Astfel, daca se solicita transferul drepturilor de pensie in strainatate, persoana in cauza este obligata sa transmita anual formularul “Certificat de viata”.
Acest document constituie dovada pe baza careia se continua plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenti si trebuie transmis in luna noiembrie a anului in curs.
Beneficiarul nerezident are obligatia de a completa Partea B a Certificatului de viata, in fata unei autorltati legale (institutii de asigurari sociale/pensii, autoritati administrative locale, notari publici, etc) de pe teritoriul statului de domiciliu/ sedere permanenta. Autoritatea legala mentionata certifica faptul ca Partea B a certificatului de viata a fost semnata personal de titularul drepturilor, completand, in acest sens, Partea C a certificatului.
Pentru descarcarea acestui document si mai multe informatii in acest sens se poate accesa https://www.cnpp.ro/certificatul-de-viata.