Inregistrarea jurnalului de banca poate fi o activitate foarte consumatoare de timp, mai ales in cazul societatilor care au un numar mare de tranzactii.
Principalele operatiuni care se regasesc la operarea unui extras de banca sunt:
- incasari de la clienti
- plati catre furnizori
- plati de taxe
- constituire de depozite bancare
- comisioane bancare
- plati de rate la imprumuturile bancare
- plati de avansuri spre decontare, etc.
Utilizatorii SmartBill pot inregistra aceste extrase foarte usor prin simpla incarcare a unui fisier in format csv descarcat din aplicatiile bancare.
Inregistrarea tranzactiilor pe jurnalul de banca se face accesand sectiunea casa si banca:
.
Apoi, se alege contul dorit si se acceseaza Importa extras:
Dupa importul fisierului in format csv, asa cum a fost generat din aplicatia bancara, se vor inregistra automat toate sumele de pe extras si totodata, aplicatia va propune si conturile bancare asociate fiecarei linii de pe extras.
Acolo unde nu exista informatii suficiente pentru a propune un cont, contul utilizat la inregistrare va fi 473.
In felul acesta este necesara doar verificarea inregistrarilor efectuate, fara a mai fi necesara introducere manuala a nici unei sume.
O alta varianta, tot automatizata de a avea extrasul inregistrat automat, este transferul datelor din SmartBill gestiune, cu conditia ca extrasul sa fie inregistrat complet aici.
In acest fel, datele de pe extras se transfera din gestiune in contabilitate tot automat, printr-o simpla sincronizare a tranzactiilor.
Inregistrarea automata a extraselor de banca se poate face atat pentru conturile in lei cat si pentru conturile in valuta.
Important !
Se pot inregistra incasari in monede diferite de cele ale contului de banca utilizat.
Pentru aceasta este necesara schimbarea filtrarii din lista documentelor de incasat in moneda documentului.
Aceasta optiune este foarte utila pentru situatia destul de frecventa in care de exemplu plati efectuate pentru facturi primate in valuta se regasesc pe extrasul de lei.
Un alt lucru important este ca atunci cand se incaseaza sau se platesc documente cu TVA la incasare, aplicatia va detecta acest lucru si face inregistrarile contabile necesare in mod automat.