Atunci cand intram pe un site al unei institutii publice in primul rand vrem sa vedem informatie relevanta pentru noi in calitate de contribuabil si mai putin despre vizitele de lucru ale unui ministru sau ale altuia prin diverse regiuni exotice. Sa nu intelegem gresit, este bine sa se pastreze legatura cu restul lumii , insa nu prezinta nici cel mai mic interes relatari despre o astfel de vizita.
De asemenea, nu cred ca prezinta interes descrierea unor proiecte care au loc in interiorul unui minister sau altul, daca nu prezinta impact final pentru contribuabil.
Ca o atitudine proactiva din partea institutiilor publice, cred ca ar fi de mare ajutor prezentarea unor informatii cu privire la spete la care se observa din experienta zilnica a functionarilor publici de la ghiseu ca se intampla erori frecvente. Si cred ca ajutorul ar fi binevenit pentru ambele parti. Asa cum bancile si societatile de asigurare fac studii si analize privind comportamentul consumatorului, tot asa si institutiile publice ar putea utiliza feedback-ul angajatiilor din front office pentru a a clarifica anumite situatii.
Apoi as dori sa vad site-uri in care, in calitate de contabil in acest caz, sa pot sa gasesc informatia actualizata cu privire la ultimele modificari legislative.
De exemplu, in ce priveste inspectia muncii as vrea sa pot gasi raspunsul la intrebarea cum se declara un concediu medical -pas cu pas sau ce trebuie sa fac in cazul unui concediu de ingrijire copil. As vrea sa pot gasi pe site-ul ANAF ce obligatii am daca am o microintreprindere cu un angajat sau pe site-ul ministerului sanatatii care sunt contribuabilii care trebuie sa plateasca cass – dar explicat astfel incat sa poata fi inteles de catre oricine.
In aceeasi situatie, la cas ar fi util sa existe o situatie sistematizata a formularelor utile, a situatiilor care pot sa apara, pe tematici, astfel incat sa pot studia cazuri concrete si sa te poti lamuri singur, fara a petrece ore in sir cautand legi si ordonante modificate de zeci de ori. Desi lucrez in contabilitate de multi ani, de multe ori imi ia mult foarte mult timp sa gasesc raspunsuri la situatii cu care nu m-am mai confruntat.
Ce simplu ar fi sa primim astfel de instrumente cu care sa lucram si care ne-ar face munca mult mai usoara.
Daca sunteti de acord cu observatiile de mai sus sau aveti exemple de siteturi ale institutiilor publice care consuma resurse inutil si nu isi indeplinesc rolul primordial de suport va rugam sa ni le prezentati in sectiunea de comentarii.
Da, este foarte corecta propunerea facuta mai sus, de mult imi doresc si eu acest rezumat al spetelor privitoare la resursele umane sau contabile, care sa contina toate actualizarile….Poate intr-o zi se vor trezi si cei din ANAF si vor putea sa ne acorde acea asistenta corecta si mai ales in scris a solicitarilor noastre!!!!!