Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Ministerul de Finante a publicat un proiect legislativ pe data de 18 noiembrie 2024 prin care se propune completarea articolului 2 și suspendarea aplicării unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat.
Se propune exceptarea de la obligatia de utilizare de aparate de marcat electronice fiscale încasările efectuate din serviciile de încărcare a vehiculelor electrice a căror contravaloare se încasează prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic.
In motivatia acestei propuneri se arata ca la stațiile de încărcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de încărcare ad-hoc se realizează exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic, se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de încărcare electrică ad-hoc achitat printr-un instrument de plată electronică si astfel este asigurată trasabilitatea operațiunilor/încasărilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale.
Intrucât procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este în curs de finalizare, raportat la impedimentele de natură tehnică ce îngreunează considerabil procesul, se impune adoptarea măsurilor necesare astfel încât sancțiunile prevăzute de lege să nu poată fi aplicate pe o perioadă limitată de timp. Astfel, se propune suspendarea, până la data de 31 decembrie 2024, a aplicării atât a dispozițiilor care reglementează ca și contravenție nerespectarea obligației operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cât și a celor care stabilesc sancțiunea aplicabilă pentru această faptă, doar în cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au încheiate contracte pentru achiziționarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizați, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare și instalare până la data de 31 decembrie 2024.
De asemenea, se prevede faptul că, în cazul operatorilor economici care desfăşoară şi alte activităţi pentru care legea prevede obligativitatea utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, dispoziţiile care vizează amânarea sancțiunii se aplică exclusiv pentru activitatea de livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz.
Referitor la obligația utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale de respectare a dispozițiilor ce reglementează conținutul bonurilor fiscale emise, în sensul evidențierii în cuprinsul acestora a codului de identificare fiscală în locul codului de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului, a numărului de identificare al bonului, precum și a celor care stabilesc tipărirea anumitor informații pe bon sub formă de cod QR – sanctiunile se suspenda pana la 1 septembrie 2025.
