Parteneriat între MF/ANAF și Posta Română pentru promovarea facilităților fiscale ale OUG 107/2024

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In sedinta din 25.09.2024 Guverniul a aprobat, la propunerea Ministerului de Finanțe, un parteneriat între MF/ANAF și Posta Română pentru promovarea facilităților acordate prin OUG 107/2024 privind amnistia fiscală.

Comunica 25.09.2024, MF:

Actul normativ stabilește că ANAF va încheia o convenție cu Posta Română prin care serviciile de tipărire, împlicuire şi comunicare cu confirmare de primire către contribuabili a documentelor necesare accesării facilităţilor fiscale prevăzute în ordonanţa privind amnistia fiscală (OUG nr. 107/2024 să fie furnizate de către Posta Română.

Astfel, prin intermediul Companiei Posta Română, contribuabilii vor primi la domiciliu:

  • scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită şi, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării;
  • modelul “Notificării privind intenţia de a beneficia de anulare a unor obligaţii bugetare”;
  • modelul “Cererii privind anularea unor obligaţii bugetare”.

De asemenea, factorii poștali vor prelua de la domiciliul contribuabilului, plicul care conţine “Notificarea privind intenţia de a beneficia de anulare a unor obligaţii bugetare” şi expedierea acestuia către organul fiscal central competent în administrarea obligaţiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat.

Posta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Măsura este necesară, întrucât, din analiza efectuată la nivelul Ministerului Finanțelor s-a constatat că serviciile de tipărire şi implicuire a documentelor necesare informării contribuabililor cu privire la accesarea facilităţilor fiscale nu pot fi realizate într-un timp suficient astfel încât prin aplicarea prevederilor OUG nr.107/2024 să se asigure maximizarea efectelor aşteptate din perspectiva încasării veniturilor bugetare.

Articole similare

Comentariul tau aici