Publicitatea-dispozitii generale, publicitatea inselatoare si comparativa, dispozitii speciale

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Legea 148/2000, are ca scop protectia consumatorilor de produse si servicii, protectia persoanelor care desfasoara o activitate de productie, de comert, presteaza un serviciu sau practica o meserie.

publicitate subliminala – orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi in mod constient, dar care pot influenta comportamentul economic al unei persoane;

persoana – orice persoana fizica sau juridica;

minor – orice persoana fizica in varsta de pana la 18 ani;

Orice publicitate trebuie sa fie decenta, corecta si sa fie elaborata in spiritul responsabilitatii sociale.

Se interzice publicitatea care:

a) este subliminala;

b) prejudiciaza respectul pentru demnitatea umana si morala publica;

c) include discriminari bazate pe rasa, sex, limba, origine, origine sociala, identitate etnica sau nationalitate;

d) atentează la convingerile religioase sau politice;

e) aduce prejudicii imaginii, onoarei, demnitatii si vietii particulare a persoanelor;

f) exploateaza superstitiile, credulitatea sau frica persoanelor;

g) prejudiciaza securitatea persoanelor sau incita la violenta;

h) incurajeaza un comportament care prejudiciaza mediul inconjurator;

i) favorizeaza comercializarea unor bunuri sau servicii care sunt produse ori distribuite contrar prevederilor legale.

Publicitate inselatoare si publicitate comparativa

Comparatiile care se refera la o oferta speciala trebuie sa indice, in mod clar si neechivoc, data la care inceteaza oferta sau, faptul ca oferta speciala se refera la stocul de bunuri sau de servicii disponibil, iar daca oferta speciala nu a inceput, data de incepere a perioadei in care se aplica pretul special sau alte conditii specifice.

Dispozitii speciale privind publicitatea anumitor produse

Se interzice publicitatea explicita pentru produsele din tutun:

a) difuzata in cadrul programelor de radiodifuziune si televiziune;

b) pe biletele de calatorie pentru transportul public.

Se interzice publicitatea explicita pentru bauturile alcoolice:

a) pe prima si pe ultima coperta sau pagina din materialele tiparite in presa scrisa;

b) pe biletele de calatorie pentru transportul public.

Publicitatea pentru bauturi alcoolice si produse din tutun SE INTERZICE in incinta unitatilor de invatamant si a unitatilor de asistenta medicala sau la o distanta mai mica de 200m de intrarea acestora, masurata pe drum public.

De asemenea, publicitatea pentru tutun si bauturi alcoolice nu este permisa in publicatii destinate in principal minorilor, in salile de spectacole inainte, in timpul si dupa spectacolele destinate minorilor.

Publicitatea pentru bauturile alcoolice si pentru produsele din tutun nu este permisa nici in conditiile in care:

a) se adreseaza minorilor;

b) infatiseaza minori consumand aceste produse;

c) sugereaza ca bauturile alcoolice sau produsele din tutun sunt dotate cu proprietati terapeutice sau ca au un efect stimulativ, sedativ ori ca pot rezolva probleme personale;

d) da o imagine negativa despre abstinenta;

e) evidentiază continutul tn alcool al bauturilor alcoolice, in scopul stimularii consumului, sau face legatura intre alcool si conducerea unui vehicul;

f) nu contine inscriptii-avertisment, in limba romana, pentru produsele din tutun.

Textul avertismentului si dimensiunile acestuia vor fi stabilite prin ordin al ministrului sanatatii, in termen de 30 de zile de la publicarea prezentei legi in MOF.

Se interzice publicitatea substantelor stupefiante si psihotrope.

Se interzice publicitatea, in alte locuri decat cele de comercializare, pentru orice tip de arme, munitii, explozivi, metode si mijloace pirotehnice, cu exceptia armelor destinate vanatorii sau sportului si a celor de panoplie.

Pentru produsele şi serviciile destinate minorilor este interzisă publicitatea care:

a) contine elemente ce daunează acestora din punct de vedere fizic, moral, intelectual sau psihic;

b) incurajează in mod indirect copiii sa cumpere produse sau servicii, profitand de lipsa de experienta sau de credulitatea lor;

c) afecteaza relatiile speciale care exista intre minori, pe de o parte, si parinti sau cadre didactice, pe de alta parte;

d) prezinta, in mod nejustificat, minori in situatii periculoase.

Baza legala: LEGE nr. 148 din 26 iulie 2000 (*actualizată*)

Nou in libraria CONTZILLA RO -> NOUTATI FISCALE 2024

Citeste si:

Articole similare

Comentariul tau aici