7 calcule si verificari automate care te pot ajuta atunci cand intocmesti documente contabile

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Introducerea documentelor contabile poate fi o activitate usoara sau din contra, mare consumatoare de timp, depinde ce mijloace ai la indemana.

    Iata cateva idei care iti pot fi de ajutor:

    1.Introducerea datelor partenerilor de tranzactii (furnizori sau clienti) este o activitate care iti poate lua timp si care poate genera erori. Unii parteneri nu iti comunica bine datele, omit sa iti comunice ca sunt platitori de TVA sau iti dau adresa gresita.

    Cand emiti factura este un lucru de mare ajutor daca poti sa validezi datele introduse pentru parteneri, lucru care te ajuta mai departe si la intocmirea declaratiilor fiscale.

    Daca utilizezi sistemul Smart Bill pentru facturare, datele partenerilor se preiau automat din datele disponibile de pe site-urile institutiilor publice, inclusiv calitatea de platitor de TVA sau nu, sau de platitor de TVA la incasare sau nu.

    2. Extragerea TVA-ului din liniile facturii, sau aplicarea TVA-ului la o linie.

    Atunci cand introduci o factura in aplicatia de gestiune si vrei sa intocmesti NIR-ul, trebuie sa vezi inainte modul de facturare al furnizorului, la nivel de linie, daca afiseaza baza si TVA-ul sau valoarea totala a liniei. In functie de aceasta, ai putea avea de efectuat calcule suplimentare atunci cand introduci in gestiune, linie cu linie, produsele.

    In Smart Bill poti alege modul in care introduci datele prin selectarea bifei corespunzatoare: cu TVA sau fara, astfel, in orice varianta ai primi factura de la furnizor, poti sa fii sigur ca nu mai trebuie sa calculezi nimic manual.

    3. Reflectarea discountului primit este o alta mare provocare atunci cand introduci receptiile in gestiune, fiindca de multe ori trebuie sa calculezi manual discountul care revine pe fiecare produs.

    Acest lucru nu se intampla si in Smart Bill fiindca poti sa repartizezi automat, in mai multe moduri discountul pe liniile dorite. Modul de repartizare acopera toate situatiile care ar putea fi intalnite in practica.

    4. Repartizarea costului de transport si a altor costuri conexe achizitiei

    Asa cum repartizarea discountului poate crea un volum mai mare de munca, la fel si repartizarea transportului si a cheltuielilor conexe achizitiei poate necesita alocarea unui timp mai indelungat pentru calcul si verificari.

    In mod similar discountului, repartizarea acestor costuri se poate face automat in Smart Bill.

    Poti citi mai multe lucruri aici:

    https://www.contzilla.ro/repartizari-posibile-asupra-costului-produselor-achizitionate/

    5. Verificarea daca mai exista stoc in gestiune atunci cand vrei sa vinzi un produs.

    Acest lucru este destul de greu de verificat daca nu esti la sediul firmei unde este instalata aplicatia de gestiune. Si de multe ori ai nevoie de aceasta informatie atunci cand discuti cu un potential client.

    Daca optezi sa utilizezi o aplicatie in Cloud asa cum este Smart Bill, verificarea poti sa o faci oricand, chiar si de pe telefon. Trebuie doar sa ai acces la internet si desigur, sa fie introduse toate documentele de intrare-iesire din gestiune.

    6. Verificarea situatiei unui client – daca este sau nu bun platnic.

    Daca vrei sa mai faci o vanzare catre un client existent, este bine sa verifici inainte daca si-a achitat datoriile precedente si daca a facut acest lucru la timp fiindca poate fi ultimul lucru pe care ti-l doresti pentru afacerea ta expunerea si mai mare  la riscul de neplata.

    In Smart Bill poti sa verifici aceste solduri oricand din meniul de Rapoarte.

    7.Calculul adaosului commercial in comertul cu amanuntul

    Afacerea pe care o gestionezi poate avea mai multe gestiuni- unele pot fi cantitativ valorice- altele global valorice, fiecare cu regulile lor de formare a pretului.

    Evidenta adasului comercial, stabilirea pretului pot genera calcule manuale si timp suplimentar, daca nu sunt automatizate.

    Pretul de vanzare cu amanuntul este format din:

    –          cost de achizitie;

    –          adaos comercial;

    –          TVA neexigibila (daca entitatea este platitoare de TVA).

    Adaosul comercial = x % * pretul de achizitie.

    Procentul de adaos comercial (x) se stabileste de catre fiecare entitate.

    TVA neexigibila = (cost de achizitie + adaos comercial) * Cota TVA

    In Smart Bill poti:

    • stabili de la inceput gestiunile cu care lucrezi si tipul de gestiune al fiecareia;
    • preturile de vanzare in comertul cu amanuntul;
    • genera NIR-urile pe care ai toate  informatiile necesare: ex: adaosul comercial, pretul de vanzare fara TVA, TVA la vanzare (aferent adaosului), valoarea de vanzare.

    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: