Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Proiectul procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților – REGES ONLINE a fost publicat in Transparenta decizionala pe site-ul Ministerului Muncii pe data de 24.04.2025.
Aceasta procedura prevede ca autorizarea accesului la registrul Reges al unui angajator se poate face astfel:
a. pentru reprezentanții legali ai angajatorilor înregistrați la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) autorizarea se realizează automat de către sistem, prin verificarea în RECOM a calității solicitantului.
b. pentru reprezentanții unităților fără personalitate juridică, care au primit delegarea dreptului de a încheia, modifica, suspenda și înceta contracte individuale de muncă și a dreptului de completare și transmitere a datelor în Registru, la nivelul unității, autorizarea se face prin prezentarea acestora la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială se află unitatea sau prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: actele care dovedesc calitatea solicitantului, Certificatul de Înregistrare Fiscală a sucursalei, certificat ONRC angajator – părinte, delegarea
dreptului de a transmite datele în Registru.
c. pentru reprezentanții legali ai angajatorilor neînregistrați la ONRC, autorizarea se face prin prezența la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială se află unitatea sau prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, Certificatul de Înregistrare Fiscală, actul care atestă calitatea de reprezentant legal a solicitantului.
d. pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face cu prezentare la sediul inspectoratului teritorial de muncă sau încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: certificat de înregistrare la ONRC sau Certificatul de Înregistrare Fiscală, hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială pentru solicitant.
e. pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital de stat, prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: act constitutiv, act care atestă calitatea reprezentantului legal, Certificatul de Înregistrare Fiscală și împuternicire semnată digital de către reprezentantul legal sau
împuternicire notarială pentru solicitant.
Inspectoratul Teritorial de Muncă respinge cererea de acces la Registru în cazul nerespectării condițiilor prevăzute anterior precum și în cazul în care constată inadvertențe în documentele comunicate în vederea autorizării.