Comisionul ITM datorat la 31 decembrie 2010- proiect legislativ

In 5 februarie 2013 a fost publicat pe site-ul Ministerului Muncii un proiect de ordonanta de urgenta privind administrarea creanţelor fiscale reprezentând comisionul datorat, până la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă şi obligaţiile fiscale accesorii aferente.

Conform notei de fundamentare, situaţia actuală este urmatoarea :

Potrivit prevederilor art. 2 alin.2 din Legea nr.41/2012 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.17/2011 privind administrarea creanţelor bugetare reprezentând comisionul datorat, până la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sistemului asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, “administrarea creanţelor bugetare se efectuează de către inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.

Deasemenea, potrivit prevederilor art.4 din Legea nr.41/2012 care abrogă art.II şi III din Ordonanţa nr.17/2011 mai sus menţionată, procedurile de executare silită sunt efectuate în continuare de inspectoratele teritoriale de muncă.

Noutăţi aduse prin prezentul proiect de act normativ :

Administrarea şi executarea silită a debitelor constituite din comision datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă până la 31 decembrie 2010 şi neachitate în termenul legal se va face de structura specializată a Agenţie Naţională de Administrare Fiscală.

Proiectul poate fi consultat aici.

 

Articole similare

Comentariul tau aici