Nota de receptie este un document pentru receptia bunurilor aprovizionate, prin care se justifica incarcarea in gestiune si inregistrarea in contabilitate.
Conform ordinului 3512/2008, se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
– bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
– bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
– bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
– bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
– bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
– marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
În conditiile in care nu se inscriu datele valorice in Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca aceste date sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
Articole similare
-
Sondaj: Munca manuala vs automatizari in contabilitate
Dragi colegi contabili, Vă invităm să completați acest scurt... -
Cand expira perioada de gratie la SAF-T pentru micii contribuabili?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Incepand... -
Criteriile de incadrare a unei societati ca microentitate
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! O...