Modificare procedura de obtinere a cazierului fiscal 2016

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

COMUNICAT  privind modificarea procedurii de obtinere a cazierului fiscal

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iasi informează contribuabilii că, în Monitorul Oficial nr. 706 din 12 septembrie 2016 a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2070 din 14 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui ANAF nr. 2594/2015 din 5 octombrie 2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, procedura de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal.
– prin ordin se aduc o serie de modificări şi completări la Ordinul 2594/2015 care reglementează procedura de gestionare a cazierului fiscal;
– administraţiile judeţene ale finanţelor publice vor fi organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal şi pentru contribuabilii cu domiciliul în raza de competenţă şi care nu sunt înregistraţi fiscal în evidenţele unui alt organ fiscal
competent în gestionarea cazierului fiscal (ex. DGAMC, contribuabilii mijlocii);
– a fost introdusă o nouă atribuţie pentru compartimentul de specialitate care gestionează cazierul fiscal, aceea de a întocmi fişe de înscriere pentru informaţiile care privesc fapte sancţionate contravenţional, pe baza documentelor transmise de autorităţi
din afara ANAF. În termen de 5 zile de la primirea documentelor, autorităţile din afara ANAF au obligaţia de a comunica actele constatatoare către ANAF în termen de 5 zile de la data la care acestea au rămas definitive;
– informaţiile privind faptele sancţionate contravenţional de către organele constatatoare din afara agenţiei se scot din evidenţa cazierului fiscal la cererea contribuabilului, într-o perioadă de o lună de la data înscrierii informaţiilor în cazierul
fiscal, cu condiţia achitării cuantumului amenzilor contravenţionale;
– în situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă de o luna, scoaterea din evidenţă se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor, la cererea contribuabilului;
– anexa la certificatul de cazier fiscal a fost modificată.

Articole similare