27 masuri privind debirocratizarea firmelor -publicate 6 septembrie 2021

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a publicat pe pagina proprie o serie de măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc (6 septembrie 2021).

Valentina Saygo, secretar de stat in MEAT, a anuntat ca 12 dintre masuri se referă strict la eliminarea registrelor, procedurilor și obligațiilor inutile de care antreprenorii s-au lovit până acum și care pot fi aceesate pe acest link – https://cutt.ly/Debiro.

Lista de masuri din memorandum cuprinde:

1. Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale

2. Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei

3. Eliminarea analizei de risc la securitate fizică

4. Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii

5. Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului

6. Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme

7. Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului

8. Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM

9. Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor

10. Simplificarea închiderii firmelor

11. Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS

12. Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative

13. Eliminarea declarării reducerilor comerciale

14. Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru

15. Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC)

16. Revizuirea legislației privind casele de marcat

17. Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1

18. Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2

19. Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj

20. Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor

21. Eliminarea obligativității pentru societățile cu capital privat de a raporta situația sumelor restante la CPPI

22. Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial

23. Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă

24. Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC

25. Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice

26. Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal

27. Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult – condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit

Articole similare

Comentariul tau aici