Documentele care pot fi solicitate de organele fiscale pentru atribuirea NIF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce în atenţia utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale că prin OpANAF nr.1612/2023 au fost aprobate documentele care pot fi solicitate de organele fiscale pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.479/2003 cu modificările şi completările ulterioare, altele decât cele prevăzute la art. 61 alin. (3) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi anume:
În cazul activităţii de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, precum şi în cazul activităţii de transport în regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere a autovehiculului.
In cazul activităţii de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, organul fiscal poate solicita Autoritarii Rutiere Romane — A.R.R. informaţii care se regăsesc în cuprinsul autorizaţiei pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto, precum şi în copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto, în baza unui protocol interinstituţional.
In cazul persoanelor fizice care închiriază in scop turistic camerele situate in locuinţe personale, organul fiscal poate solicita o dovada a deţinerii în proprietate a spaţiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul.
In cazul in care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moştenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal solicita acestuia certificatul demoştenitor care atestă includerea în masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.
Baza legală: Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1612/2023 privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat lectronice fiscale publicat în Monitorul Oficial al României partea I nr. 919/12.X.2023

Articole similare

Comentariul tau aici