Antreprenor: ce informatii ar trebui sa comunici contabilului? Contabil: ce informatii ar trebui sa primeasca antreprenorii?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Comunicarea antreprenor -contabil presupune un flux constant de documente si informatii despre activitatea firmei.

Ca antreprenor, ce informatii ar trebui sa comunici contabilului?

Poate cel mai important lucru este ca trebuie sa transmiti toate documentele financiar-contabile aferente perioadei precedente, la termenul convenit in contractul sau intelegerea dintre parti. Este necesara predarea completa si la timp, fiindca scadentele de raportare in contabilitate sunt fixe si este importanta incadrarea in aceste termene pentru a evita amenzi.

Cand vorbim de documente financiar-contabile ne referim la:

• facturi de achizitie sau vanzare
• pontaje
• concedii medicale
• bonuri fiscale, chitante
• extrase de cont
• hotarari AGA de repartizare a dividendelor.

O situatie ideala este cea in care gestiunea si contabilitatea sunt tinute in aceeasi aplicatie si este posibil transferul de date intre cele doua.

De exemplu, facturile emise in SmartBill Gestiune pot fi transferate automat in SmartBill Conta printr-o simpla sincronizare a datelor. De asemenea, se pot transfera facturile de achizitii. Extrasele de banca, in format csv se pot importa direct in contabilitate, sau daca sunt inregistrate in gestiune, se pot transfera automat de aici, astfel ca numarul de documente care trebuie introduse manual este mult redus.

Contabil – ce informatii ar trebui sa primeasca antreprenorii?

Antreprenorii de regula primesc urmatoarele informatii:

  • sumele de plata la buget
  • statele de plata si fluturasii de salarii
  • adeverinte pentru angajati in diferite situatii
  • contul de profit si pierdere
  • fluxul de numerar
  • facturi neincasate
  • furnizori neplatiti.

Toate aceste rapoarte necesita timp pentru intocmite, comunicare si atentie, pentru a nu se produce erori.

Utilizatorii SmartBill Conta au access prin aplicatie la o modalitate de comunicare foarte usoara.

Astfel, in meniul Raportari din extensia ManagerConta exista posibilitatea aextragerii automate a raportarilor contabile pentru clientii selectati. Se poate prelua:

  • balanta
  • sumele de plata la buget
  • statele de plata
  • fluturasii.

Pe de alta parte, clientii, indiferent daca sunt clienti SmartBill sau nu, isi pot emite singuri adeverintele pentru proprii lor salariati.

Toate rapoarte pot fi transmise direct din aplicatie clientilor.

In categoria indicatori se cuprind:

  • veniturile lunare
  • cheltuielile lunare
  • casa
  • banca
  • clientii neincasati
  • furnizorii neplatiti
  • impozitele si contributiile
  • profitul sau pierderea cumulata.

Asadar este important sa fie stabilit un flux simplu de comunicare cu termene care sa fie respectate de ambele parti pentru a se putea fluidiza transferul informatiei dinspre antreprenori inspre contabili si invers.

Articole similare

Comentariul tau aici