Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Reamintim faptul ca entitatile care utilizeaza case de marcat electronice fiscal au obligatia sa faca toate demersurile pentru conectarea aparatelor la MF-ANAF, daca nu au facut-o pana acum, pana cel tarziu:
- 30.06.2021- Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
- 30.11.2021 – Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii.
In practica, exista posibilitatea sa ne intalnim cu urmatoarea situatie:
O entitate care si-a conectat casa de marcat la MF-ANAF, intr-o anumita luna X, nu emite niciun bon fiscal.
Avand in vedere ca si-a conectat casa de marcat la MF-ANAF, ar mai fi nevoie sa depunem formularul F4109 “Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018” in luna respectiva?
Raspuns telefonic membru ANAF: “Da, pentru lunile in care entitatea nu a emis niciun bon fiscal este nevoie de depunerea formularului F4109, chiar daca si-a conectat casa de marcat la MF-ANAF.”
Reamintim faptul ca entitatile care si-au conectat casele de marcat la MF-ANAF nu mai sunt nevoite sa depuna formularul A4200, in momentul in care se genereaza raportul Z din casa de marcat, informatiile se vor redirectiona direct catre ANAF.