Cazierul comercial, obligatia de a raspunde in 48 de ore la reclamatiile clientilor si alte propuneri legislative

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In 14.09.2022 s-a inregistrat la Senat spre dezbatere o propunere legislativa privind protecția drepturilor consumatorilor.

Proiectul legislativ prevede introducerea de noi prevederi, cum ar fi cea referitoare la cazierul comercial, abatere repetată sau uzura excesivă.
De asemenea, prezentul propune introducerea obligativitatii operatoriilor economici de a acorda despăgubiri consumatorilor pentru pagubele suferite, inclusiv pentru cele colaterale cuantificabile, pe baza documentelor doveditoare menţionate în cadrul procesului – verbal de constatare a contravenţiei. In prezent, operatorii economici pot acoperi o parte din prejudiciu, însă acest fapt este îngreunat de un proces anevoios, deşi prejudiciul îndeplineşte toate condiţiile pentru a putea fi acoperit, conform adresei de inaintare a proiectului.
Se mai propune instituirea obligaţiei pentru operatorii economici de a răspunde reclamaţiilor consumatorilor în maximum 48 de ore, de la primirea acestora.

Operatorii economici sancţionaţi pentru abaterile ce afecteaza viaţa şi sănătatea sau securitatea consumatorilor vor fi consemnaţi în cazierul comercial pentru o perioadă de 3 ani de la data rămânerii definitive a actului de control.

Articole similare

Comentariul tau aici