Ce trebuie sa stii ca angajator in perioada starii de alerta- masuri publicate in 14-15 mai 2020 (organizatoric si fiscal)

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Angajatorii au incepand cu data de 15.05.2020 , data de la care s-a instituit starea de alerta cateva obligatii de care trebuie sa tina cont. De asemenea si o facilitate fiscala.

Masuri organizatorice obligatorii – conform H 24/2020:

1.Operatorii economici au obligația organizării activității, astfel încât munca să se desfășoare de la domiciliul angajaților, iar dacă activitatea desfășurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru:

a) asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul temperaturii personalului propriu și vizitatorilor, la punctele de control-acces în incinte;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spațiile de lucru;

c) respectarea regulilor privind desfășurarea activității în birourile cu spații comune (open space) și a regulilor privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier;

d) decalarea programului de lucru, pentru entitățile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minimum 20% din personal.

Facilitati fiscale (OUG 69/2020)

Sumele reprezentând stimulente/prime acordate de către angajator din fondul de salarii, pentru perioada stării de urgență decretate potrivit legii pentru prevenirea răspândirii epidemiei COVID-19, persoanelor fizice care realizează venituri din salarii în baza contractului individual de muncă, ca urmare a desfășurării de activități care presupun contact direct cu cetățenii și sunt supuse riscului de infectare cu SARS-CoV-2, nu se cuprind în baza lunară de calcul a :

  • contribuției de asigurări sociale
  • contribuției de asigurări sociale de sănătate, respectiv al
  • contribuției asiguratorie pentru muncă

Persoanele fizice beneficiare ale sumelor prevăzute mai sus, precum și activitățile desfășurate de către acestea care presupun contact direct cu cetățenii se stabilesc prin decizia angajatorului la care își desfășoară activitatea. Pentru aplicarea regimului fiscal stabilit mai sus decizia angajatorului constituie document justificativ.

Prevederile de mai sus se aplică pentru sumele acordate începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, pe perioada stării de urgență decretate potrivit legii, plătite până la data de 30 iunie 2020 inclusiv.

Articole similare

Comentariul tau aici