Ordinul comun al ministrului justiției Nr. 492 şi al preşedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 205 din 10 februarie 2012, pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinței privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social şi a certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social, publicat în Monitorul Oficial nr.148 din 6 martie 2012
În temeiul:
‐ art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul justiției şi preşedintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emit următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Procedura de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinței privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social şi a certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social,prevăzută în anexa nr. 1.
ART. 2
Oficiul Național al Registrului Comerțului, oficiile registrului comerțului, Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, precum şi prin direcțiile generale ale finanțelor publice județene şi a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Oficiile registrului comerțului vor asigura personalul necesar pentru preluarea şi transmiterea către administrațiile finanțelor publice a cererilor de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social (denumite în continuare cerere AFP) şi pentru primirea de la administrațiile finanțelor publice a
certificatelor pentru spațiul cu destinație de sediu social (denumite în continuare certificate de sediu social) şi a adeverințelor privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social (denumite în continuare adeverință pentru documentul de sediu social).
ART. 4
Direcțiile generale ale finanțelor publice județene şi a municipiului Bucureşti vor asigura personalul necesar pentru primirea de la oficiile registrului comerțului a cererilor AFP, precum şi pentru transmiterea către acestea a certificatelor de sediu social şi a adeverințelor pentru documentul de sediu social.
ART. 5
Se aprobă modelul şi conținutul următoarelor formulare:
a) “Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social”, prevăzută în anexa nr. 2;
b) “Adeverință privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social”, prevăzută în anexa nr. 3;
c) “Certificat pentru spațiul cu destinație de sediu social”, prevăzut în anexa nr. 4.
ART. 6
Anexele nr. 1 ‐ 4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 7
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de emitere, în format electronic, a Adeverinței privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social şi a Certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, cu modificările ulterioare.
ART. 8
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ui comerțului.