Completari ale OUG nr.28/1999 privind obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Ministerul de Finante a anuntat intr-un comunicat publicat pe data de 18.06.2024 pregatirea unui proiect legislativ care sa permita precompletarea decontului de TVA si trimiterea lui spre verificarea contribuabililor, direct in SPV.

Pentru a permite acest lucru, este necesara modificarea si a altor acte normative, printre care OUG 28/1999 privind obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Astfel:

  • se reglementează înscrierea, la cerere, pe bonul fiscal, a codului de identificare fiscală, în locul codului de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului, așa cum este prevăzut în prezent. Codul de identificare fiscală este o informație absolut necesară pentru generarea formularelor electronice precompletate cu informații disponibile în bazele de date ale ANAF, lipsa acestor date fiind de natură să impieteze asupra procesului de transformare digitală a serviciilor publice din domeniul fiscal.
  • se stabilește obligația tipăririi pe bonul fiscal a datei și orei emiterii bonului, a numărului de identificare al bonului fiscal, precum și seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal și sub formă de cod QR, cu scopul de a facilita preluarea automată de date de către aplicații informatice, în vederea verificării de către contribuabili, inclusiv de pe dispozitive mobile, a realității emiterii, cu un aparat de marcat fiscalizat, a bonurilor fiscale primite de la operatorii economici, măsură care contribuie la combaterea evaziunii fiscale.

De asemenea, în situația în care, în urma testării la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București, se constată că, din punct de vedere tehnic, nu este posibilă tipărirea sub formă de cod QR a datei și orei emiterii bonului fiscal, a numărul de identificare al bonului fiscal, precum și seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii acestor aparate de marcat electronice fiscale au obligația de a se conforma dispozițiilor legale în termen de maximum doi ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Citeste si: O noua modificare la Codul fiscal care va intra in vigoare din 2025

Articole similare

Comentariul tau aici