Comunicarea la distanta cu unitatile fiscale: noutati aduse de L 9/2023

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Comunicat AJFP Braila, 20 iulie 2023

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Brăila aduce în atenţia contribuabililor principalele modificări şi completări aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat în vigoare la data de 04 iulie 2023).
Elementele de noutate sunt următoarele:

  • interdicţia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu şină, precum şi a oricărui alt articol sau obiect de birotică sau papetărie;
  • fotocopierea gratuită a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.


Ca metode de comunicare la distanţă aflate la dispoziţia contribuabililor menţionăm:

  • pentru depunerea declarațiilor fiscale: Spațiul Privat Virtual (SPV) şi Portalul www.eguvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;
  • pentru efectuarea plăților utilizarea de servicii oferite de către terți: Internet banking sau www.ghiseul.ro.


Reamintim că, Spaţiul Privat Virtual (SPV) – oferă utilizatorilor săi (contribuabili persoane fizice şi persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
♦ disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7;
♦ posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;
♦ informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;
♦ posibilitatea depunerii declaraţiilor fiscale;
♦ plata obligaţiilor fiscale;
♦ informaţii cu privire la contribuţiile sociale;
♦ acces și la alte servicii electronice;
♦ posibilitatea de a face o programare online, înainte de a vă deplasa la sediile organelor fiscale .

Înregistrarea în serviciul “Spaţiul Privat Virtual” se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea „Servicii Online” – „Înregistrare utilizatori – SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL -Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în Spaţiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv
Pentru îndrumare şi asistenţă puteţi contacta Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

Articole similare

One Thought to “Comunicarea la distanta cu unitatile fiscale: noutati aduse de L 9/2023”

  1. Anonymous

    multumim pt toate informatiile transmise dar vrem sa va anuntam ca anaf are ff multe probleme cu spatiul virtual functioneaza cu intermitente sau delloc zile in sir deci programul sau mai bine zis aplicatia inca nu este satabilizar si daca iesim din termen cu o depunere primim amaanda in concluzie se dau legi anapoda la care contribuabilul nu poate respecta mtermenele din cauza unor deficiente de program

Comentariul tau aici