Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.
De multe ori, in activitatea antreprenorilor se intalneste termenul de contabilitate primara.
Ce reprezinta acest concept ?
Contabilitatea primara este acea parte a contabilitatii care presupune intocmirea documentelor contabile care vor sta ca si fundament la inregistrarea tranzactiilor economice.
Aceste documente care trebuie intocmite si corespund contabilitatii primare sunt in principal:
· documente care tin de gestiunea trezoreriei unitatii (de exemplu: registrul de casa si documente aferente):
– dispozitii de incasare – plata
– deconturi
– chitante
Citeste mai multe despre : Functionarea casieriei – reflectarea operatiunilor in CIEL
· notele de intrare-receptie
· facturi de vanzare
· cecuri , O.P. –uri etc.
Citeste si despre : Gestiunea documentelor interne in CIEL
De regula, intocmirea acestor documente este in responsabilitatea unor persoane care nu au neaparat cunostinte de contabilitate.
Cum se poate asigura in acest caz corectitudinea intocmirii lor ?
Solutia cea mai buna este apelarea la o aplicatie de gestiune sigura precum CIEL Gestiune comerciala V7 care asigura generarea tututor documentelor aferente contabilitatii primare in formatul prevazut de legislatia in vigoare. Documentele se pot exporta in formatul dorit, se pot tipari si, mai mult, genereaza si notele contabile, pe baza unor setari implicite.
Introducerea datelor se poate efectua direct in optiunile aplicatiei prin intermediul unei interfete prietenoase. Modul in care a fost conceputa aplicatia este intuitiv, astfel ca aceasta se poate utiliza chiar si fara un training prealabil.
Orice firma, indiferent daca este de comert, productie sau servicii are nevoie de gestiune. In CIEL, utilizarea modulelor de gestiune si contabilitate impreuna asigura in plus economisirea timpului pentru contabili deoarece documentele primare (receptii, facturi de cumparare, facturi de vanzare, avize etc.) o data introduse in gestiune, genereaza automat si nota contabila .
Mai mult, pe langa modulul de gestiune si contabilitate, aplicatiile CIEL ofera solutii si pentru :
– Audit si revizuire : aplicatie destinata celor care, pe langa contabilitate, au in portofoliu si servicii de audit.
– CRM : solutia pentru gestionarea datelor partenerilor de afaceri
– Productie: aceasta este o “prelungire” a aplicatiei de gestiune (cu care functioneaza impreuna) si care este destinata operatorilor in domeniul productiei.
– Distributie: la fel ca si modulul de productie, aceasta este este o aplicatie specifica celor care lucreaza cu distribuitori si functioneaza in stransa legatura cu modulul de gestiune.
– Administrare: este aplicatia care permite firmelor evidentierea timpului prestat pentru diverse activitati destinate clientului, precum si facilitati de facturare (ex. firme de contabilitate, audit, juridice, IT etc).
Aplicatiile CIEL te ajuta, asadar, sa detii controlul cu privire la corectitudinea documentelor care circula in interiorul companiei tale. CIEL V7 este un program complet, care acopera toate fluxurile posibile din cadrul organizatiei pe care o conduci.