Deconturile angajatilor sunt documente prin care angajatul solicita rambursarea cheltuielilor pe care le-a efectuat in interesul companiei sau pentru indeplinirea atributiilor sale de serviciu. Aceste cheltuieli pot include, de exemplu, costurile de transport, cazare, masa sau alte cheltuieli de serviciu.Deconturile angajatilor pot fi utilizate in diferite contexte, cum ar fi de exemplu in cazul in care un angajat trebuie sa calatoreasca pentru a participa la o conferinta sau pentru a vizita un client sau furnizor, sau pentru a achizitiona materiale si echipamente necesare indeplinirii atributiilor de serviciu.
Deconturile angajatilor sunt importante pentru a asigura transparenta si corectitudinea cheltuielilor efectuate in interesul companiei, si pentru a evita erorile sau fraudarea cheltuielilor.
Utilizatorii SmartBill Conta pot inregistra deconturile intr-un un modul special in aplicatia de contabilitate. Acesta se regaseste in modulul de casa-banca.

La inregistrarea decontului se poate evidentia suma acordata de catre societate – de exemplu cu titlu de avans si ulterior sumele decontate: cazare, transport, diurna.

La salvarea decontului se va genera documentul in varianta pentru listare/salvare pdf.

La salvarea decontului se genereaza automat si notele contabile aferente: pentru avans si pentru decontarea finala:

In Raport deconturi se regasesc toate deconturile emise si inregistrate. Acestea se pot vizualiza, modifica sau sterge.

Acest modul permite o evidenta atenta a tuturor deconturilor angajatilor, a sumelor de primit sau de restituit de la fiecare angajat, la finalul perioadei.
Evidenta deconturilor poate fi pastrata in format fizic (ca documente tiparite in dosare) sau in format electronic.
Evidenta deconturilor este importanta pentru a asigura o monitorizare eficienta a cheltuielilor firmei.