Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Unul din documentele cele mai utilizate de catre societatile care lucreaza cu numerar este dispozitia de plata. O regasim adesea arhivata la registrul de casa pentru a justifica efectuarea anumitor plati in numerar.
Actul normativ care reglementeaza acest document este O 2635/2015 privind documentele financiar-contabile.
Cand se utilizeaza dispozitia de plata?
Dispoziția de plată este documentul care se utilizeaza atunci cand se achita in numerar anumite sume cum ar fi spre exemplu avansurile pentru cheltuieli de deplasare sau diferite cheltuieli ale societatii sau diferenta datorata catre titularul unui avans la revenirea din deplasare in cazul in care s-au cheltuit sume mai mari decat avansul primit.
Dispozitia de plata se utilizeaza si ca document justificativ de înregistrare în Registrul de casă și în contabilitate, în cazul plăților în numerar efectuate fără alt document justificativ.
Ca urmare a reducerii numarului de tranzactii cu numerar utilizarea acestui document este din ce in ce mai scazuta.
Ce formular se foloseste ?
Se utilizeaza un formular comun cu dispozitia de incasare :
*) Se va înscrie “ÎNCASARE” sau “PLATĂ”, după caz.
Citeste si: Ce documente elibereaza profesiile liberale? Bon, factura sau chitanta?
Comanda aici: Procedura privind gestionarea documentelor interne