Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Potrivit Codului de Procedura Fiscala, contribuabilul are obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Contribuabilul cu domiciliul fiscal in Romania are obligatia de a declara, in termen de 30 de zile, infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Ce este sediul secundar?
Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/ platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.
Contribuabilul care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, nu are obligatia declararii acestor sedii.
Declaratia este insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar sau filiala, precum si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta.
Ce cuprinde declaratia de inregistrare fiscala?
Declaratia de inregistrare fiscala cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, datele privind vectorul fiscal, datele privind sediile secundare, datele de identificare a imputernicitului, datele privind situatia juridica a contribuabilului, precum si alte informatii necesare administrarii creantelor fiscale.
Inregistrarea sediilor secundare cu minimum 5 angajati sau declararea sediilor secundare cu mai putin de 5 angajati
In vederea inregistrarii sediilor secundare cu minimum cinci angajati sau a declararii sediilor secundare cu mai putin de cinci angajati, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele
a) Inregistrarea sediilor secundare cu minimum cinci angajati se face la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul secundar
Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru sedii secundare – formular 060 , la care se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:
- copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;
- actul de inregistrare a mentiunii privind infiintarea sediului secundar pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (incheierea instantei prin care s-a dispus inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor)
- dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;
- declaratie pe proprie raspundere ca are 5 salariati incepand cu data…privind data angajarii celui de-al 5 – lea angajat, daca este cazul.
b) Declararea sediilor secundare cu mai putin de cinci angajati se face la organul fiscal in raza caruia se afla inregistrata societatea mama prin completarea formularului- 061 Declaratie privind sediile secundare insotita de urmatoarele documente:
- copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;
- actul de inregistrare a mentiunii privind infiintarea sediului secundar pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (incheierea instantei prin care s-a dispus inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor)
- dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;
- declaratie pe proprie raspundere ca nu are 5 salariati.
Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-