Factura storno- ce este de fapt si cand trebuie sa o intocmim?
De cele mai multe ori, atunci cand efectuati o tranzactie, iar ulterior doriti rectificarea sumei precedente, veti proceda la intocmirea unei facturi storno. Ce trebuie inscris in noua factura denumita in continuare storno? Se va trece acea suma pe care dorim sa o scadem din suma anterior facturata, respectiv vom modifica suma de pe factura precedenta.
Codul fiscal reglementeaza corectarea facturilor astfel:
- Prin emiterea unei noi facturi, in cazul in care documentul nu a fost transmis inca beneficiarului. Astfel, factura precedenta se va anula;
- Prin emiterea unei facturi storno, in cazul in care documentul a ajuns la beneficiar si se doreste corectarea sumei din factura precedenta;
Practic, factura storno corecteaza factura anterioara, si sunt inscrise sumele cu minus.
Potrivit legislatiei, sunt doua metode de stornare a unei facturi, si anume:
- fie se va emite o singura factura care va cuprinde sume cu minus pentru acele pozitii care se doresc a fi stornate si valorile corectate cu plus;
- fie se vor emite doua facturi – una in care sunt inscrise toate sumele din factura precedenta cu minus si a doua , factura in care se inscriu sumele corecte.
Atentie! Intotdeauna facture storno va face referire la facture precedent care se doreste a fi corectata!