Firma de contabilitate: cum iti organizezi evidenta clientilor, contractelor si declaratiilor pentru firmele din portofoliu?

Firmele de contabilitate au o raspundere mare in ce priveste tinerea evidentei contabile a firmelor din portofoliu. Trebuie sa se asigure ca au primit documentele contabile, ca le-au inregistrat si au intocmit si depus declaratiile la timp, potrivit vectorului fiscal al fiecareia, apoi ca au arhivat si documentat suficient toate tranzactiile.

Pe de alta parte, din perspectiva interna, trebuie sa verifice ca isi factureaza corect clientii, potrivit contractelor cu acestia, ca facturile sunt emise la timp si incasate pe cat posibil fara intarzieri.

Cu cat numarul de firme din portofoliu este mai mare si situatia lor mai complexa, cu atat riscul de a face omisiuni este mai ridicat iar simplul excel se poate dovedi un instrument ineficient.

In unele birouri de contabilitate, exista chiar o persoana dedicata care are ca responsabilitate depunerea declaratiilor pentru fiecare firma, obtinerea recipiselor si arhivarea lor in fisiere, tocmai cu scopul de a se asigura ca nu sunt omise declaratii prin repartizarea sarcinilor de depunere intre mai multe persoane.

Daca utilizezi SmartBill Conta poti sa automatizezi aceste responsabilitati mai degraba administrative decat contabile, utilizand extensia SmartBill Manager Conta.

Concret, cu ce te ajuta ?

  • Poti sa tii evidenta contractelor cu clientii tai :

Poti adauga contractul semnat, ca fisier, poti alege frecventa facturarii : lunar, trimestrial, semestrial, anual, o singura data.

  • Poti importa declaratiile depuse din directorul in care sunt arhivate:
  • Poti sa iti instalezi o extensie pe desktop pentru a putea depune declaratii prin SPV.
  • Poti depune apoi declaratiile fiscale intocmite:
  • Poti sa accesezi SPV si sa preiei documentele direct de acolo:

Aici vei putea verifica fisele de rol, somatii si notificari, extrase de cont, documente diverse.

Practic SPV este integrat ca proces cu aplicatia de contabilitate si nu va mai trebui sa accesezi spatiul privat , apoi sa revii in aplicatie.

  • Pentru evidenta clientilor ai :nomeclatorul clientilor si separat evidenta contractelor:
  • Poti parametriza modul de depunere a declaratiilor pentru fiecare firma, fie preluand parametri fiscali, fie setand manual in declaratie frecventa depunerii, pe tipuri de declaratii asa cum se poate observa mai jos :
  • aplicatia genereaza automat sumele de plata pe care trebuie sa le comunici catre clienti prin preluarea lor din declaratiile fiscale.

Asadar, exista intrumentele potrivite pe care le poti utiliza astfel incat sa te debarasezi de partea administrativa a biroului de contabilitate.

In plus, procesul fiind automat este eliminat practic riscul de a uita depunerea unei declaratii sau de a descarca o recipisa.

Aplicatia poate fi utilizata gratuit.

Articole similare

Comentariul tau aici