Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Auzim de multe ori atunci cand discutam cu un contabil in jurul datei de 25 sau in primele zile ale unei luni/trimestru/an ca se “afla in inchidere” (closing – in termeni de multinationala).
Inchiderea de perioada – fie ca este vorba de inchiderea fiscala (finalizarea si depunerea declaratiilor ) fie ca este vorba de cea contabila care are loc in ultimele zile ale lunii curente si primele zile ale lunii urmatoare – este cu siguranta o perioada aglomerata.
Ce poate genera dificultati si prelungirea peste masura a acestei perioade ? Iata numai cateva motive :
- clientii nu aduc toate documentele la timp si te poti trezi chiar cu cateva zile inainte de scadenta cu documente peste documente din toate partile;
- dificultati in functionarea portalului de depunere a declaratiilor fiscale care poate constitui un motiv serios de ingrijorare , stiut fiind faptul ca pentru depunerea cu intarziere a declaratiilor se percep amenzi.
- amanarea efectuarii unor inregistrari care s-ar putea face si in cursul lunii : inregistrarea amortizarii, ajustari de stocuri, salarii. Acestea incarca programul in ultimele zile ale lunii.
Noi am pregatit cateva sfaturi utile cu privire la inchiderea de perioada, care se pot aplica atat de catre cei care lucreaza in firme de contabilitate cat si de catre cei care lucreaza in multinationale, sfaturi pe care le-am restrans in lucrarea INCHIDEREA DE PERIOADA -disponibila AICI in libraria Contzilla la pretul de 51 lei (TVA inclus)
Lucrarea contine 92 de pagini si are urmatorul cuprins :
1. Actiuni recomandate si/sau obligatorii pentru inchiderea cu succes a perioadei
1.1.Inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor aferente perioadei
1.1.1.Conceptul de accrual (estimarea cheltuielilor/veniturilor )
1.1.2. Estimari care trebuie efectuate la sfasit de luna.
1.1.3. Cum se reverseaza estimarile si se inregistreaza suma actuala.
1.2. Efectuarea ajustarilor permanente si provizorii
1.3.Evaluarea la curs valutar.
1.4. Bunuri in curs de aprovizionare la sfarsit de perioada.
1.5. Reclasificarea unei proprietati imobiliare la stocuri si invers.
1.6. Descarcarea conturilor de venituri si cheltuieli in avans.
1.7.Obiectele de inventar in sold.
1.8. Incarcarea gestiunii in cazul inventarului intermitent.
1.9.Reconcilierea intercompanie.
1.10 Inregistarea evenimentelor exceptionale.
1.11. Inregistrarea impozitului amanat.
1.12. Inchiderea conturilor.
1.12.1. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli
1.12.2. Inchiderea conturilor de TVA
2.Activitati in plus la inchiderea de an
2.1. Inventarierea
2.2.Reevaluarea imobilizarilor corporale
2.3. Inregistrarea provizioanelor
2.4. Evaluarea diverselor elemente din bilant la inchiderea de an
2.4.1. Imobilizari
2.4.2.Elementele nemonetare achizitionate cu plata in valuta si inregistrate la cost istoric
2.4.3.Elementele nemonetare cu plata in valuta si inregistrate la valoarea justa
2.4.4.Provizioane
2.4.5.Stocuri
2.4.6.Creante
2.4.7.Datorii pe termen lung
2.4.8. Titluri
2.5.Constituirea rezervei legale
2.6.Repartizarea profitului
2.6.1.Cum se face inchiderea contului 121 la sfarsit de an ?
2.6.2.Exemplu concret si monografie contabila
2.6.3.Acordarea dividendelor
3. Verificari de sfarsit de perioada
3.1. Balanta de inchidere
3.2. Verificari in ce priveste salarizarea
3.3. Verificarea stocurilor
3.4. Verificari privind imobilizarile
3.5. Verificari privind serviciile derulate pe mai multe perioade
3.6. Tabloul de bord al verificarilor
COMANDA AICI.