Procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal

Din multitudinea de noutati legislative aferente anului 2013 readucem in discutie un ordin publicat in Monitorul Oficial din 7 martie 2013- Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 230/2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informaţiilor cuprinse în dosarul fiscal, puse la dispoziţia contribuabililor pe pagina de internet a ANAF, în spaţiul privat al contribuabilului.

 Procedura de accesare a informațiilor cuprinse în dosarul fiscal este urmatoarea:

 1.În vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili şi funcționarii publici din cadrul organului fiscal şi simplificării accesului la o informație rapidă şi exactă, informațiile cuprinse în evidența creanțelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, asigurându‐se astfel transparența datelor cuprinse în fişa pe plătitori.

2. Contribuabilii pot accesa informațiile prevăzute la pct. 1, de pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin autentificare în baza certificatului digital.

3. Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital în baza formularelor 152 şi 153, prevăzute în anexele la procedură, aplicându‐se în mod corespunzător prevederile Ordinului ministrului economiei şi finanțelor nr. 858/2008 privind depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, cu modificările şi completările ulterioare.

4. După autentificarea în baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spațiul său privat, unde vizualizează informații din dosarul fiscal prin accesarea aplicației “Dosar fiscal”.

Mod de accesare

 5. La accesarea serviciului de acces controlat la dosarul fiscal al contribuabilului se afişează meniul principal care conține 4 submeniuri de lucru, astfel:

a) submeniul DATE IDENTIFICARE;

b) submeniul VECTOR FISCAL;

c) submeniuri pentru fiecare DECLARAȚIE;

d) submeniul SITUAȚIE SINTETICĂ.

6. În mod automat, aplicația afişează o listă care cuprinde codurile de identificare fiscală asociate certificatului digital cu care s‐a realizat autentificarea, iar contribuabilul selectează codul de identificare fiscală pentru care doreşte afişarea informațiilor.

7. Se lansează acțiunea de căutare a datelor pentru codul de identificare fiscală furnizat. În absența acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile, însă acestea nu vor avea conținut.

 

Articole similare

Comentariul tau aici