Procedura de mediere – ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Procedura de mediere, se aplică debitorilor pentru care a fost demarată procedura de executare silită prin comunicarea
somației și care, în termen de 15 zile de la comunicarea acesteia, depun la organele fiscale competente o notificare
privind intenția de mediere.
Pentru persoanele juridice, care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, notificarea se depune de către debitorul
care le-a înființat la organul fiscal competent pentru administrarea obligațiilor fiscale datorate de acesta.

Procedura de mediere constă în:

  • clarificarea situației obligațiilor înscrise în somație, dacă respectivul debitor are obiecții cu privire la acestea;
  • analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situației economice și financiare a debitorului în scopul identificării unor soluții optime de stingere a obligațiilor, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată prevăzute de lege.

Ghidul publicat de ANAF il regasiti chiar aici.

Articole similare

Comentariul tau aici