Articol realizat cu sprijinul Ciel Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.
In activitatea de zi cu zi a unui contabil se efectueaza doua tipuri de raportari – unele catre autoritatile statului (ANAF, de exemplu) si un al doilea tip de raportari, catre managementul companiei.
Acestea sunt raportarile interne specifice contabilitatii de gestiune si modul cum se efectueaza nu este standardizat, ci difera de la companie la companie, in functie de specificul acesteia.
Un raport foarte des solicitat este situatia facturilor neincasate.
Cum se poate obtine aceasta situatie in CIEL gestiune comerciala ?
Ciel gestiune comerciala ofera un set complet de rapoarte pentru a raspunde intrebarii de mai sus.
Varianta 1: Din rapoarte->Gestiune->Restante terti se alege optiunea Facturi restante clienti
Rezultatul raportului este urmatorul :
Varianta 2. Ca si mai sus, se acceseaza Rapoarte->Gestiune->Restante terti se alege optiunea Depasiri scadente.
Avantajele acestui raport :
· Zilele scadente se pot calcula in functie de data scadentei sau de data emiterii, dupa caz;
· Se pot alege documentele (facturi de vanzare sau de cumparare), partenerii, punctele de lucru si agentii pentru care sa se prezinte informatia.
· Se pot stabili manual zilele de scadenta pentru care sa fie structurata informatia, de exemplu scadenta intre : 1-15 zile, 16-30 zile, 31-45 zile, etc.
Varianta 3. Raportul Facturi nesoldate
Raportul permite selectarea facturilor emise intr-o anumita perioda si nesoldate pana la o anumita data de referinta.
Varianta 4. Raportul Balanta parteneri care se gaseste in acelasi loc ca si celelalte 3 rapoarte anterioare.
Asa cum arata si numele, se genereaza un raport identic ca structura cu balanta de verificare, pentru fiecare partener. Se poate alege : perioada, partenerul, contul si deviza.
Raportul genereaza soldul perioadei pe fiecare partener.
Varianta 5. Un alt raport foarte util este cel de incasari/plati scadente, util in previzionarea cash flow-ului lunar, pe o perioada de 1 an si peste, asa cum se poate vizualiza in imaginea de mai jos.
Asadar, Ciel iti pune la dispozitie o gama foarte complexa de rapoarte pentru a putea analiza situatia creantelor din toate punctele de vedere. Aplicatia permite o parametrizare complexa a rapoartelor pentru a se adapta nevoilor fiecarei companii in parte.
In felul acesta, nu va trebui sa aloci timp suplimentar pregatirii informatiei si te vei putea concentra pe alte aspect importante ale afacerii tare : recuperarea creantelor neincasate, previzionarea fluxului de numerar, verificarea potentialilor clienti inainte de a efectua orice livrare de bunuri sau prestare de servicii etc.