3 intrebari-test din gestiune

Gestiunea unei entitati nu este o activitate lipsita de provocari si de riscuri. Din contra, exista si aici numeroase reglementari care trebuie cunoscute si respectate, in caz contrar activitatea ta poate fi supusa riscului de amenzi in eventualitatea unui control.

Iata si cele trei intrebari:

1.In cazul unui transfer intre doua gestiuni ale aceleasi entitati aflate in locatii diferite, documentul justificativ este:

a) bonul de transfer;

b) avizul de insotire (la care se adauga NIR)

Raspunsul corect este b).

Stiai ca exista programe de gestiune asa cum este Smart Bill care nu te lasa sa gresesti, chiar daca tu nu stiai aceasta regula ?

Atunci cand doresti sa efectuezi un astfel de transfer intre doua gestiuni din locatii diferite, chiar daca alegi bon de transfer, aplicatia te redirecteaza catre fluxul corect: aviz+NIR.

Citeste mai mult aici .

2.In cazul in care efectuezi o vanzare catre persoane fizice in cazul unei activitati care are caracter permanent, ce document esti obligat sa utilizezi ?

a)bonul fiscal;

b)chitanta;

c) bonul fiscal sau chitanta (in cazul in care persoana fizica cere factura)

Raspunsul corect este a) bonul fiscal.

Si in aceasta situatie , in cazul in care utilizezi Smart Bill, esti atentionat cu privire la posibilitatea de a face o greseala. Astfel, esti avertizat ca emiterea de chitante catre persoane fizice este interzisa (cu anumite exceptii) insa poti continua operatiunea daca doresti :

a

Citeste mai multe aici.

3.In care in urmatoarele cazuri nu este obligatorie NIR?

In cazul:

a)bunurilor materiale cuprinse într-o factura sau aviz de însotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;

b)bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în pastrare;

c)bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;

d)bunurilor materiale care sosesc neînsotite de documente de livrare;

e)bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;

f)marfurilor intrate în gestiunile la care evidenta se tine la pret de vânzare. 

g)bunurilor cuprinse intr-o factura ce fac parte din aceeasi gestiune cantitativ-valorica.

Raspunsul corect este g).

Optiunile de la a) la f) sunt explicit mentionate in O 2634/2015 privind documentele financiar-contabile ca fiind situatii in care trebuie intocmita nota de receptie.

Cu toate ca acest document nu este obligatoriu in toate situatiile, din punct de vedere practic este util sa fie intocmit in general in toate situatiile in cadrul entitatii fiindca ofera informatii importante cu privire la intrari.

Smart Bill propune automat intocmirea sa, dupa introducerea facturii.

Articole similare