Iata trei greseli comune pe care unii manageri le fac in contabilitate:
- Multi manageri considera vanzarile ca fiind venituri, inainte ca serviciul sau produsul sa fie livrat si inainte de incasarea efectiva a contravalorii bunurilor vandute si servicilor prestate. Astfel, cand se incheie o vanzare intr-o anumita zi a lunii, doar dupa livrarea produselor la client sau in urma prestarii serviciului concomitant cu incasarea contravalorii facturii se poate aduce la cunostinta faptul ca avem de-a face cu venituri. Nu trebuie confundate vanzarile ce urmeaza a se realiza, cu senzatia falsa de profitabilitate pentru companie.
- Se fac achizitii de dimensiuni mari, cum ar fi utilaje si echipamente cu plata in numerar. Astfel, atunci cand se face plata in numerar pentru un nou echipament sau utilaj, expertii spun ca acest lucru ar expune afacerea la un mare risc din punct de vedere al lichiditatilor. O alternativa mai favorabila, ar fi apelul la un imprumut bancar pe termen scurt.
- A nu se confunda veniturile cu fluxurile de numerar. Astfel, anumite afaceri presupun fluxuri mari de numerar ceea ce dau falsa impresie ca firma este si profitabila. Multe dintre acestea folosesc pentru mentinerea firmei imprumuturi si carduri de credit, iar vazand ca in cadrul companiei fluxurile de numerar sunt mari, managerul uita sa analizeze si cheltuielile efectuate de acesta. Intotdeauna se cere contorizarea cheltuielilor versus vanzarilor pentru o analiza fidela a firmei.