Procedura de acordare a sumelor angajatorilor persoanelor intre 16-29 ani si peste 50 de ani

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In MOF 484 din 09.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 456/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevăzute de art. III alin. (1) și (2) din OUG nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative.

Aceasta procedura se refera la acordarea sumelor pentru angajatorii in urmatoarele doua situatii :

1.Angajatorii care în perioada 1 iunie 2020 -31 decembrie 2020 încadrează în muncă:

  • pe perioadă nedeterminată
  • cu normă întreagă
  • persoane de peste 50 de ani ale căror CIM-uri au încetat din motive neimputabile lor, în perioada stării de urgență/alertă si sunt inregistrate ca șomeri în evidența AJOFM

beneficiaza de urmatoarele:

  • primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.

Obligatii: Angajatorii au obligația să mențină raporturile de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea celor 12 luni pentru care se asigură sprijin.

2.Daca angajatorii încadrează în muncă pana la 31.12.2020, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane din categoria enumerata mai sus primesc:

  • lunar
  • pe o perioadă de 12 luni
  • pentru fiecare persoană angajată
  • 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.

Am scris mai detaliat aici despre:

SINTEZA masurilor pentru angajatori incepand cu 1 iunie 2020 -OUG 92/2020

COMPARATIE -Angajare persoane peste 50 de ani vs 16-29 de ani – beneficii conform OUG 92/2020

Procedura

1.Pentru a beneficia de aceste sume angajatorii încheie cu AJOFM, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, o convenție potrivit modelului prevăzut în anexa 1 la procedură.

2. În vederea încheierii convenției , angajatorii depun prin mijloace electronice de transmitere la distanță, conform prevederilor legale, ca urmare a deținerii unui certificat calificat, eliberat în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu completările ulterioare, o cerere potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 procedură, însoțită de următoarele documente:

a) declarație pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal, dintre care să rezulte că nu se află în una dintre situațiile prevăzute la art. VI din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură;

b) actul de identitate, în copie;

c) actul în baza căruia au fost încadrați în muncă, în copie.

Documentele care se solicită în copie, sunt certificate pentru conformitate cu originalul de către angajator.

În situația în care documentele transmise nu sunt lizibile sau angajatorul nu a transmis toate documentele, agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană, respectiv a municipiului București solicită angajatorului redepunerea acestora, respectiv transmiterea documentelor care lipsesc, în termen de 5 zile de la data primirii solicitării, iar documentele transmise ca urmare a acestei solicitări sunt considerate a fi depuse în termen.

Sumele prevăzute de art. III alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență se acordă angajatorilor în situația în care persoanele din categoriile menționate la aceste alineate sunt înregistrate ca șomeri în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București.

Important!
Angajatorii care încadrează în muncă persoane care îndeplinesc atât condițiile prevăzute la art. III alin. (1) sau (2) din ordonanța de urgență, cât și condițiile prevăzute la art. 80, 85 și 934 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pot beneficia, pentru persoanele respective, opțional, numai de una dintre măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă prevăzute la aceste articole.

3. Sumele se acordă angajatorilor lunar, de la data încheierii convenției , proporțional cu timpul efectiv lucrat în luna respectivă de persoanele încadrate în muncă în condițiile prevăzute de aceste alineate. Sumele se acordă și pentru perioada concediului de odihnă.

Important! Perioada de suspendare a raporturilor de muncă sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a măsurilor de stimulare.

4.Pentru verificarea și acordarea sumei lunare angajatorii depun până la data de 25 inclusiv a lunii următoare lunii pentru care solicită această sumă, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, un tabel nominal întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la procedură, însoțit de :

  • pontajul și
  • statul de plată pentru luna respectivă, extras, în copie certificată de angajator pentru conformitate cu originalul.

5.Sumele lunare se acordă în termen de 15 zile lucrătoare de la data de 1 a lunii următoare expirării termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificarea și acordarea acestor sume.

Ordinul complet poate fi gasit aici – O 456/2020

Articole similare

Comentariul tau aici