Cat trebuie sa pastrezi in arhiva contabila documentele, jurnalele, situatiile financiare, statele de plata? (actualizat 2021)

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Va reamintim in acest articol care sunt duratele de pastrare in arhiva a principalelor documente contabile:

  1. Termenul general de 10 ani
  • Registrul-Jurnal;
  • Registrul-Inventar;
  • Registrul-Cartea mare;
  • Situatiile financiare anuale (art 35 alin (3) Legea contabilitatii).

Nou! Prin OUG 13/2021 care aduce completari Legii contabilitatii s-a precizat expres ca termenul de pastrare al tuturor tipurilor de situatii financiare: individuale, consolidate, intermediare, raportari contabile, etc. este de 10 ani.

Documentele financiar-contabile care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de viaţă mai mare de 10 ani se păstrează pe o perioadă de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

2.Termenul de 5 ani

Termenul de 5 ani se aplica pentru:

  • Bon de consum;
  • Bon de predare, transfer, restituire;
  • Dispoziţie de livrare;
  • Fişă de magazie;
  • Listă de inventariere;
  • Chitanţă;
  • Chitanţă pentru operaţiuni în valută;
  • Dispoziţie de plată/încasare către casierie;
  • Decont pentru operaţiuni în participaţie;
  • Ordin de deplasare (delegaţie);
  • Decont de cheltuieli pentru deplasări externe;
  • Extras de cont;
  • Borderou de primire a obiectelor în consignaţie;
  • Borderou de ieşire a obiectelor în consignaţie;
  • Fişă de cont pentru operaţiuni diverse;
  • Document cumulativ;
  • Decizie de imputare;
  • Angajament de plată.

3. Termenul de 50 de ani

Acesta se aplica pentru statele de plata.

Articole similare

Comentariul tau aici