Ce documente pot exista in relatia cu angajatii firmei?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

1. Documente de munca /salarizare

In relatia cu firma primeaza ca importanta documentele de angajare si ulterior de reflectare a muncii depuse.

Iata numai cateva:

  • contractele de munca care se intocmesc inainte de angajare;
  • fisele de post;
  • adeverintele care se realizeaza ulterior pe parcursul activitatii;
  • statul de plata – se semneaza in cazul platilor in numerar.

Daca utilizezi SmartBill Conta, poti genera automat pe baza datelor introduse in aplicatie:

  • contracte de munca
  • adeverinte
  • stat de plata

Acestea se pot exporta in word.

2. Documente pentru decontarea cheltuielilor de deplasare

Cand angajatul pleaca in delegatie acesta este indreptatit sa isi deconteze cheltuielile aparute pe parcurusul acesteia – cazare, transport, diurna.

Toate acestea se fac prin intermediul deconturilor care se intocmesc de catre angajat si se prezinta spre decontare firmei, alaturi de documentele justificative.

SmartBill Conta are un modul dedicat intocmirii deconturilor angajatilor:

  • deconturile se fac pe fiecare angajat – definit in modulul de salarizare;
  • se pot intocmi in lei sau valuta;
  • se pot reflecta avansurile si sumele decontate.

Daca in decont sunt facturi de pe care se deduce TVA, aceastea se vor inregistra in modulul de achizitii, iar in modulul de deconturi se va alege contul de furnizor respectiv, dupa care se va deschide o selectie cu facturile disponibile spre decontare.

In cazul platilor facute in numerar catre angajati pe baza de decont, se intocmeste dispozitia de plata. Pentru sumele primite cu titlu de restituire de la angajati, se intocmeste dispozitia de incasare.

3. Decizii de imputare/angajamente de plata

Daca angajatul a cauzat prejudicii entitatii documentul prin care se face imputarea este decizia de imputare. Aceasta este:

  • document de imputare a valorii pagubelor produse;
  • titlu executoriu din momentul comunicarii;
  • document de inregistrare in contabilitate.

Angajamentul de plata este un alt document care se intocmeste de catre persoana care isi ia angajamentul de plata, in conditiile in care exista documente din care rezulta pagube sau alte obligatii de plata (proces-verbal de control, proces-verbal al comisiei de inventariere, sau alte documente).

4. Factura de vanzare si chitanta

In situatia in care angajatul cumpara bunuri de la entitate , aceasta ii va elibera factura si chitanta /bon fiscal, dupa caz.

Pentru emiterea facturilor, poti folosi SmartBill Facturare sau SmartBill Gestiune, aplicatii separate care sunt conectate cu cea de contabilitate. Printr-o simpla sincronizare se pot transfera informatiile contabile privind vanzarile efectuate.

Articole similare

Comentariul tau aici