Ce documente sunt necesare pentru declararea sediilor secundare la ANAF ?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Potrivit Codului de Procedura Fiscala, contribuabilul are obligatia de a declara la ANAF infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la infiintare

Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara, in termen de 30 de zile, infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.

In vederea inregistrarii sediului secundar la ANAF, exista doua situatii:

1. Societatea are mai putin de cinci angajati la sediile secundare/punctele de lucru deschise

In situatia in care la sediile secundare deschise societatea are sau va avea mai putin de cinci angajati, pentru inregistrarea lor la ANAF se vor depune urmatoarele documente:

  • Declaratie de inregistrare/declarative de mentiuni pentru sedii secundare – formular 061;

Termen de depunere : 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

Declaratia se poate descarca de aici.

  • Copia certificatului de inregistrare fiscal a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;
  • Dovada de spatiu pentru sediul secundar declarant;
  • Certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC
  • Rezolutia de la ONRC;
  • Declaratie pe proprie raspundere ca exista mai putin de 5 salariati.

2. Societatea are minim cinci angajati la sediile secundare/punctele de lucru deschise

In situatia in care la sediile secundare deschise societatea are sau va avea minim cinci angajati, pentru inregistrarea lor la ANAF se vor depune urmatoarele documente:

  • Declaratie de inregistrare/declaratie de mentiuni pentru sedii secundare – formular 060;

Termen de depunere : 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

Declaratia se poate descarca de aici.

  • copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;
  • certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC;
  • rezolutia de la ONRC;
  • dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;
  • declaratie pe proprie raspundere ca societatea are 5 salariati “…incepand cu data de … privind data angajarii celui de-al 5-lea angajat”, daca este cazul.

Pe de alta parte, societatile care au mai mult de 5 salariati la sediile secundare vor primi de la ANAF, dupa depunerea documentatiei, un cod de indentificare fiscal pentru acel sediu secundar, care se va utiliza pentru declararea impozitului pe veniturile de natura salariala in declaratia 112 ale angajatilor care sunt angajati la acel punct de lucru inregistrat.

In declaratia 112 la sectiunea F – Impozit pe venitul din salarii entitatea va trebui sa evidentieze defalcat impozitul pe veniturile salariale, atat pentru CUI-ul sediului principal cat si pentru CUI-ul sediului secundar.

Articole similare

Comentariul tau aici