Ce faci daca primesti o factura gresita prin RO e-Factura?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

O data cu obligatia transmiterii facturilor prin RO e-Factura procedura de verificare a facturilor primite s-a modificat. In loc de clasicul pdf sau de factura pe hartie primim acum un fisier xml.

Ce trebuie sa stim daca primim o factura prin SPV si constatam ca este gresita?

Raspunsul il regasim la art.4 alin. (9) si alin.(10) din OUG 120/2021:

În situația unei facturi electronice asupra căreia destinatarul are obiecții, acesta înștiințează emitentul facturii electronice, inclusiv în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, prin înscrierea unui mesaj în acest sens.
(10) Corecția facturii electronice comunicată destinatarului în sistemul RO e-Factura se efectuează conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Factura electronică corectată se transmite în cadrul aceluiași sistem național privind factura electronică RO e-Factura”
.

ART. 330 – Corectarea facturilor prevede:

(1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:

a) In cazul in care factura nu a fost transmisa catre beneficiar, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura;

b) In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

Asadar, daca primim o factura emisa gresit – de exemplu nu trebuia emisa pentru firma noastra ci pentru un alt client, trebuie sa notificam prin SPV furnizorul.

Avand in vedere ca factura a fost deja transmisa, acesta are singura optiune de a storna factura si de a emite o factura corecta pentru celalalt client, pe care ulterior sa le transmita prin SPV.

Clientul nu are alta optiune decat sa instiinteze prin SPV acel furnizor.

Clientul nu va înregistra factura, însă furnizorul este obligat să o storneze prin SPV, iar clientul nu va înregistra nici stornarea din moment ce a refuzat factura. 

Citeste si: Clarificari MF: calcul termen de transmitere a facturilor e-factura

bifa

Articole similare

Comentariul tau aici