O entitate poate avea mai multe modalitati de a incasa sume atat prin casierie cat si in contul bancar, fiecare avand anumite avantaje si dezavantaje.
In programul de facturare online Smart BILL poti inregistra toate tipurile de incasari, astfel ca vom porni de la modul in care instrumentele sunt structurate in aplicatie, pentru a sublinia avantajele si dezavantajele.
1.Chitanta
Avantaje:
· cea mai rapida modalitate de incasare- nu trebuie sa astepti decontarile bancare pentru a intra in posesia banilor;
· nu ai de platit comisioane bancare;
· dupa incasarea sumelor in numerar trebuie sa le eliberezi clientilor chitanta.
Dezavantaje:
· trebuie sa tii cont de restrictiile la tranzactiile cu numerar (plafonul de 5.000 lei – dat prin Legea 70/2015)
· trebuie sa iti asumi riscurile aferente lucrului cu numerar precum si eventuale costuri conexe cum ar fi dotarea cu o casa de bani sau cu un sistem de securitate.
Iata campurile chitantei , direct din aplicatia Smart BILL:
2.Ordinul de plata
Avantaje:
· o incasare cu ordin de plata inseamna o incasare in contul bancar iar acest lucru inseamna ca nu trebuie sa mai ai grija numerarului si a riscurilor aferente gestionarii acestuia: furt, frauda, etc.
Dezavantaje:
· daca incasezi cu ordin de plata din alta banca vei avea anumite intarzieri datorate programului fix de decontare intre banci.
· posibil sa ai un comision bancar la incasare.
3.Card online
Avantaje:
· daca ai posibilitatea de incasare on line a produselor tale atunci probabil ca vei vinde mai mult, fiindca intre momentul in care clientii decid sa cumpere si momentul in care platesc nu trec decat cateva secunde. Daca exista un decalaj intre momentul in care clientul isi exprima dorinta de a cumpara si momentul platii, acesta poate sa se razgandeasca si astfel tranzactia sa nu mai aiba loc.
Dezavantaje:
· comisioane mai ridicate la incasare; gestionarea unui magazin on-line cu tot ce presupune acest lucru din punct de vedere tehnic.
Stiai ca pe o factura emisa in Smart Bill se poate pune un link de incasare cu cardul? In felul acesta clientul tau are la dispozitie un buton prin care sa iti faca plata direct de acolo. Este o simplificare a procesului de incasare. Pentru aceasta trebuie doar sa ai un cont la mobilPay.
4.Mandat postal
Avantaje:
· incasarea cu mandat postal este o alternativa la incasarea cu OP atunci cand clientii tai nu au cont bancar si nici posibilitatea de a-ti plati in numerar;
Dezavantaje
· de regula din momentul in care clientul completeaza mandatul si pana cand tu vei incasa banii exista intarzieri destul de mari;
· pe extrasul de banca nu apare denumirea platitorului ci contul Postei astfel ca iti va fi greu sa identifici clientul.
5.CEC
Avantaje:
· reprezinta o “garantie” in derularea unei tranzactii; cecul este cel mai puternic instrument de plata din acest punct de vedere.
· poate fi transmis prin gir
Dezavantaje:
· daca se refuza un cec, entitatea care il emite intra in CIP; de asemenea, comite o infractiune.
· implica mai multe formalitati, circuitul cecului este mai complicat.
· completarea cecului trebuie sa fie facuta cu mare atentie, fiindca orice greseala poate atrage implicatii serioase.
6.Bilet la ordin
Avantaje:
· la scadenta devine titlu executoriu;
· emiterea unu bilet la ordin fara acoperire nu constituie infractiune ca si in cazul cecului.
Dezavantaje:
· implica de asemenea anumite formalitati,
Fiindca in practica pot exista si situatii atipice, de incasari care nu se incadreaza in cele 6 modalitati de mai sus, in Smart BILL este prevazuta si optiunea “Alte incasari” unde ai flexibilitatea de a inregistra aceste incasari atipice.