Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Instrucțiuni de completare a formularului 112 “Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” Declarația se completează de către persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajator sau sunt asimilate acestora prevăzute la art. 136 lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul…
Mai multCategory: Instrumente
Impozit specific vanzare bun din patrimoniu-speta ANAF
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! La vânzarea unui bun din patrimoniu, utilizat pentru desfăşurarea activităţilor specifice (ex: bar, restaurant), se calculează impozit pe profit sau se consideră că este un venit din desfăşurarea activităţilor specifice, acoperit de impozitul specific? Raspuns ANAF Având în vedere prevederile alin. (3) al art. 9 din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017…
Mai mult10 modalitati posibile de debitare a contului de TVA (info Mfinante)
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Iata care sunt cele 10 modalitati prin care se va putea debita contul de TVA: 1.TVA achitată, aferentă achizițiilor de bunuri/servicii, inclusiv TVA aferentă avansurilor – sume transferate către conturile de TVA ale furnizorilor 2.TVA achitată la bugetul de stat; 3.sume transferate într-un alt cont de TVA deschis de titularul contului; 4. sume…
Mai multCum se reia activitatea unei firme suspendate 2017
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! O firma care si-a suspendat activitatea si a inschis aceasta modificare la Registrul Comertului poate solicita reactivarea activitatii urmand urmatorii pasi 1. Depunerea urmatoarelor formulare la ONRC Cererea de înregistrare (original) – formular; Declaraţia-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare ori…
Mai multCand inceteaza obligatia de declarare a datelor Intrastat?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Exista 2 situatii in care un operator economic inceteaza sa rapoarteze date Intrastat: Începând cu luna ianuarie a anului următor celui în care valorile totale ale schimburilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare flux, nu ating nivelul pragurilor statistice de excludere stabilite pentru anul următor. Imediat: În cazul în care operatorul economic…
Mai multCum completam declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare ( D390)
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare (D390) se depune lunar, în condiţiile prevăzute la art. 325 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare (Codul fiscal), până la data de 25 inclusiv a lunii următoare unei luni calendaristice, de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art.…
Mai multInchiriere camere in scop turistic-speta ANAF
Persoanele fizice care inchiriaza in scop turistic camere situate in locuintele proprietate personala au obligatia utilizarii caselor de marcat? Raspuns ANAF 16.08.2017 Conform ordonantei de urgenta care reglementeaza utilizarea caselor de marcat, operatorii economici, adica persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati cu exceptia institutiilor publice, care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea…
Mai multRaspundrea administratorilor unei societati cu raspundere limitata
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Obligaţiile şi răspunderea administratorilor sunt reglementate de dispoziţiile referitoare la mandat şi de cele special prevăzute de legea 31/1990. Administratorii sunt solidar răspunzători faţă de societate pentru: a) realitatea vărsămintelor efectuate de asociaţi; b) existenţa reală a dividendelor plătite; c) existenţa registrelor cerute de lege şi corecta lor ţinere; d) exacta…
Mai multIncetarea aplicarii sistemului TVA la incasare-informatii utile
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Persoanele impozabile care aplica TVA la incasare si cifra de afaceri nu depaseste in cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei pot renunta la aplicarea sistemului respectiv oricand in cursul anului. Aceste persoane trebuie sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 “Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care…
Mai multRecunoasterea in contabilitate a veniturile din prestarea serviciilor si a serviciilor in curs de executie conform Ordinului 1802/2014
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri. Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de…
Mai multEsalonarea la plata a obligatiilor fiscale – intrebari si raspunsuri ANAF
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! In data de 09.08.2017, pe pagina de Facebook a ANAF-ului s-a desfasurat o sesiune de intrebari si raspunsuri cu privire la “Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale”. Iata cateva dintre intrebarile contribuabililor si raspunsurile date de specialistii ANAF: a.) Intrebare contribuabil: “Buna dimineata, o firma care are risc fiscal mic si care…
Mai multLocuinte de serviciu, de protocol –implicatii fiscale
Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT! Amortizarea CF, art.28, alin (4), lit. g) prevede ca nu reprezinta active amortizabile casele de odihna proprii, locuintele de protocol, navele, aeronavele, vasele de croaziera, altele decât cele utilizate în scopul realizarii veniturilor. CF, art.28, alin (12), lit. i) prevede ca pentru locuintele de serviciu, amortizarea este deductibila fiscal pâna la nivelul corespunzator…
Mai multCompensarea obligatiilor de plata reciproce intre doua sau mai multe PJ
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Compensare fără numerar reprezinta stingerea obligaţiilor de plată reciproce între doua sau mai multe persoane juridice, până la concurenta obligaţiei celei mai mici, prin ordine de compensare iar compensare de mica valoare reprezintaanularea obligaţiilor de plată reciproce sub 10 000 lei. Persoana juridică iniţiatoare este persoana juridică care solicită stingerea obligaţiilor…
Mai multAcordul vecinilor la infiintarea sediului social al unei societati
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! In vederea infiintarii sediului social al firmei intr-un domeniul locativ, respectiv intr-un imobil cu destinatie locativa este nevoie sa obtineti acordul vecinilor cei care sunt direct afectati de activitatea dumneavoastra, cat si acordul asociatiei de proprietari. In vederea obtinerii acordului, se va intocmi un document ce va trebui sa contina: Semnaturile…
Mai multCompensarea avansurilor nedecontate cu dividende
In situatia in care o societate comerciala hotaraste acordarea dividendelor din profiturile nerepartizate si compensarea acestora cu avansuri nedecontate de asociati urmeaza urmatorii pasi: Se consulta Actul Constitutiv al societatii pentru a identifica asociatii si cotele procentuale de participare ale acestora la bebeficii si pierderi Se identifica in evidenta contabila rezultatul reportat din anii precdenti ce poate fi repartizat sub forma…
Mai multRemuneratia primita de presedintele asociatiei de proprietari-speta ANAF
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Se datorează impozit pe venit pentru remuneraţia primită de preşedintele asociaţiei de proprietari? Raspuns ANAF Potrivit Codului fiscal, remuneraţia primită de preşedintele asociaţiei de proprietari în baza contractului de mandat, reprezinta venit asimilat salariilor. Ca atare, pentru remuneratia primita de preşedintele asociaţiei de proprietari se datoreaza impozit pe venit care se…
Mai multUnde si cum folosim bonul de consum ?
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Potrivit prevederilor Ordinului 2634/2015 bonul de consum serveşte ca: – document de eliberare din magazie a materialelor; – document justificativ de scădere din gestiune; – document justificativ de înregistrare în contabilitate. Acesta se întocmeşte pe măsura eliberării materialelor din magazie pentru consum. Continutul minimal al bonului de consum: – denumirea unitătii;…
Mai multFunctionarea conturilor 461″Debitori diversi”/462″Creditori diversi”
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! Cu ajutorul contului 461 “Debitori diversi” se ţine evidenţa debitorilor proveniţi din pagube materiale create de terţi, alte creanţe provenind din existenţa unor titluri executorii şi a altor creanţe, altele decât entităţile afiliate, entităţile asociate şi entităţile controlate în comun. Contul 461 “Debitori diverşi” este un cont de activ. În debitul…
Mai multModificarea deciziei de esalonare-speta ANAF
Pot fi incluse in decizia de eșalonare amenzile stabilite de alte autorități care sunt administrate de organul fiscal cind termenele de plată a acestora sunt după data comunicării deciziei de eșalonare la plată? Raspuns ANAF Conform Codului de procedură fiscală, in scopul acordării eşalonării la plată, amenzile de orice fel administrate de organul fiscal sunt asimilate obligaţiilor fiscale. Codul de…
Mai multNu uita de declaratiile scadente in 30.06.2017!
Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT! In data de 30.06.2017 este ultima zi de depunere a urmatoarelor declaratii: Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal – Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal -> se depune de catre beneficiarii scutirilor de accize (institutii, organizatii);…
Mai mult