Intocmirea strategiei financiare

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

De multe ori, pentru anumite pozitii de management in domeniul financiar se mentioneaza la resposabilitati aferente postului si intocmirea strategiei financiare .

Ce inseamna de fapt intocmirea strategiei financiare a unei firme ?

In principal, acest termen se aplica pentru patru mari arii din domeniul financiar contabil:

1. Politica privind structura capitalului;

O structura optima a capitalului depinde foarte mult de contextul in care se afla firma : daca este intr-o faza de consolidare, daca urmareste o dezvoltare agresiva, etc.

In general, principalele surse de finantare ale unei afaceri sunt :

– Profitul reportat;

– Emiterea de noi actiuni/parti sociale;

– Listarea pe bursa (optiune limitata )

– Imprumuturi, sub diferite forme.

A stabili structura capitalului inseamna a determina care sunt sursele de finantare disponibile pentru o anumita firma si procentul optim intre sursele de finantare disponibile.

Chiar si in cadrul aceleiasi surse de finantare pot fi optiuni multiple – de exemplu imprumuturile care pot fi : bancare, obligatare, fiecare cu alte variante la randul lor.

In teoria economica exista diverse modele pentru a calcula eficienta fiecarei politici.

2. Politica de dividende;

De ce este politica de dividende o arie importanta a strategiei financiare ? Pentru ca ea determina disponibilitatea primei surse de finantare de la punctul 1 – profitul reportat.

Procentul in care acesta este distribuit sub forma de dividende determina cat anume ramane disponibil firmei pentru finantarea pe viitor a investitiilor.

3. Politica de monitorizare a investitiilor

Aceasta este una din ariile cele mai intersante ale domeniului financiar si presupune evaluarea proiectelor de investitii ale firmei si apoi,  in cazul validarii , urmarirea implementarii acestora.

Pentru a evalua proiectele de investitii teoria economica ne pune la dispozitie diverse metode, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale.

Orice proiect care se valideaza trebuie urmarit ulterior pentru:

– incadrarea in bugetul alocat;

– incadrarea in termenele de executie;

– a verifica daca sunt realizate veniturile estimate din executia proiectului.

4. Managementul riscului financiar;

Departamentul financiar trebuie sa propuna si sa ia masuri pentru reducerea riscului care apare in orice afacere .

Modalitatile disponibile sunt : hedgingul, diferentierea produselor, diferentierea geografica, incheierea de contracte de asigurare impotriva riscului.

 

Articole similare

Comentariul tau aici