Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
De multe ori, pentru anumite pozitii de management in domeniul financiar se mentioneaza la resposabilitati aferente postului si intocmirea strategiei financiare .
Ce inseamna de fapt intocmirea strategiei financiare a unei firme ?
In principal, acest termen se aplica pentru patru mari arii din domeniul financiar contabil:
1. Politica privind structura capitalului;
O structura optima a capitalului depinde foarte mult de contextul in care se afla firma : daca este intr-o faza de consolidare, daca urmareste o dezvoltare agresiva, etc.
In general, principalele surse de finantare ale unei afaceri sunt :
– Profitul reportat;
– Emiterea de noi actiuni/parti sociale;
– Listarea pe bursa (optiune limitata )
– Imprumuturi, sub diferite forme.
A stabili structura capitalului inseamna a determina care sunt sursele de finantare disponibile pentru o anumita firma si procentul optim intre sursele de finantare disponibile.
Chiar si in cadrul aceleiasi surse de finantare pot fi optiuni multiple – de exemplu imprumuturile care pot fi : bancare, obligatare, fiecare cu alte variante la randul lor.
In teoria economica exista diverse modele pentru a calcula eficienta fiecarei politici.
2. Politica de dividende;
De ce este politica de dividende o arie importanta a strategiei financiare ? Pentru ca ea determina disponibilitatea primei surse de finantare de la punctul 1 – profitul reportat.
Procentul in care acesta este distribuit sub forma de dividende determina cat anume ramane disponibil firmei pentru finantarea pe viitor a investitiilor.
3. Politica de monitorizare a investitiilor
Aceasta este una din ariile cele mai intersante ale domeniului financiar si presupune evaluarea proiectelor de investitii ale firmei si apoi, in cazul validarii , urmarirea implementarii acestora.
Pentru a evalua proiectele de investitii teoria economica ne pune la dispozitie diverse metode, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale.
Orice proiect care se valideaza trebuie urmarit ulterior pentru:
– incadrarea in bugetul alocat;
– incadrarea in termenele de executie;
– a verifica daca sunt realizate veniturile estimate din executia proiectului.
4. Managementul riscului financiar;
Departamentul financiar trebuie sa propuna si sa ia masuri pentru reducerea riscului care apare in orice afacere .
Modalitatile disponibile sunt : hedgingul, diferentierea produselor, diferentierea geografica, incheierea de contracte de asigurare impotriva riscului.