Obligatii angajat-angajator la incetarea raporturilor de munca

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

La incetarea raporturilor de munca, exista anumite formalitati care trebuie indeplinite, atat de catre angajat cat si de catre angajator.

Angajator

In ce priveste angajatorul, potrivit Hotararii 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, la incetarea raporturilor de munca cu un angajat, trebuie sa emita :

1. O adeverinta care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate

2. Un extras din Revisal

Aceste documente se elibereaza obligatoriu, o data cu incetarea raporturilor de munca.

Exista si un set de documente pe care angajatorul este obligat sa le elibereze la solicitarea scrisa a unui angajat sau fost angajat:

1. Extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau

2. O adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal.

3.Copii ale documentelor existente în dosarul personal

Termen de eliberare: maxim 15 zile de la data solicitării.

Angajat

In ce priveste angajatul, in vederea incheierii raporturilor de munca, acesta trebuie sa prezinte angajatorului cateva documente, dupa caz, in functie de modalitatea de incetare a contractului si sa restituie anumite bunuri care i-au fost puse la dispozitie:

1. Cererea scrisa de incetare a raporturilor de munca (demisia in cazul demisionarii).

2. Returnarea tichetelor de masa neutilizate. In cazul in care salariatului i-au fost acordat lunar tichete de masa, la incetarea contractului individual de munca, salariatul are obligatia de a restitui angajatorului tichetele de masa neutilizate, in cazul tichetelor de masa pe suport de hartie, sau valoarea corespunzatoare a tichetelor de masa pe suport electronic.

Incepand cu 1 februarie 2022, tichetele se emit numai in format electronic.

3. Predarea tuturor echipamentelor si dispozitivelor ce i-au fost inmanate la angajare (telefon, masina, laptop).

4. Respectarea termenului de preaviz. Daca acesta a fost prevazut in contractul individual de munca. Termenul nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie si 45 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de conducere.

Articole similare

Comentariul tau aici