Procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL- proiect din 04.07.2022. Lipseste insa sistemul informatic.

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT

Ministerul Muncii a publicat in 04.07.2022 un proiect legislativ pentru Procedura de acces online a salariaților sau foștilor salariați la datele din registrul general de evidență a salariaților, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, potrivit dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.

Dar atentie, procedura intră în vigoare odată cu intrarea în exploatare a sistemului informatic aferent Registrului general de evidență a salariaților, a cărui implementare se derulează conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Cu alte cuvinte, nu exista in prezent un sistem informatic care sa poata sa permite acest acces si nu exista nici un termen preconizat pentru implementarea unui astfel de sistem.

Pasii sunt:

1.salariatul sau fostul salariat se poate prezenta personal la sediul inspectoratului teritorial de muncă sau prin împuternicit, în vederea obținerii numelui de utilizator și a parolei, după cum urmează:
a) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul își are sediul sau domiciliul;
b) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își desfășoară/și-au desfășurat activitatea salariații unităților fără personalitate juridică care au primit delegare de competență pentru înființarea, completarea și transmiterea registrului;
c) inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială salariatul/fostul salariat are domiciliul, în cazul în care sediul angajatorului a fost/se află în altă localitate decât localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.
Salariații/foștii salariați care dețin semnătura electronică, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată, în vederea obținerii numelui de utilizator și a parolei se pot adresa prin email, utilizând această semnătură, inspectoratului teritorial de muncă în condițiile prevăzute mai sus.

2.obținerea numelui de utilizator și a parolei se face în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei, conform modelului din anexă;
b) cartea de identitate, în original sau scanată, pentru situația in care salariatii detin semnatura electronica
c) procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original, sau duplicat de pe actul original.


3.Vechimea în muncă sau în specialitate poate fi dovedită cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnătură, care atestă activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, conform
documentelor deținute de angajator.

Până la data achiziționării noului sistem informatic care va permite salariaților/foștilor salariați accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de muncă au obligația să elibereze la solicitarea scrisă a acestora, un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrării solicitării.
Inspectoratele teritoriale de muncă vor percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate
în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii.

Model solicitare:

Către Inspectoratul teritorial de muncă ………………………….


Subsemnatul(a) ……………………………., legitimat(ă) cu C.I. seria …………. nr. ……………, CNP ……………………., domiciliat(ă) în judeţul …………….., localitatea ………………… str. ……………… nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., având calitatea de salariat/fost salariat la societatea…., cu sediul în ……………., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, solicit numele de utilizator şi parola/schimbarea numelui de utilizator şi a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidență a salariaților.


Numele şi prenumele ……………………………
Semnătura ……………………………
Data …………………….


Articole similare

Comentariul tau aici