Setarea gestiunii, la inceputul unei activitati – 4 pasi simpli

  • Inscrie-te ACUM la newsletterul GRATUIT Contzilla.ro
  • All Inclusive - toate lucrarile de specialitate - Click AICI!
  • Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

    Daca tocmai ti-ai deschis un SRL sau daca doresti sa iti diversifici activitatea de pe firma existenta intr-un domeniu care presupune sa lucrezi cu stocuri, trebuie sa iti stabilesti si infrastructura lucrului cu acestea astfel incat sa bifezi doua obiective majore:

    • sa ai controlul activitatii tale, astfel incat sa stii in orice moment ce ai gestiune, ce produse sunt cele mai cerute, cine genereaza cel mai mare rulaj si care sunt stocurile cel mai greu vandabile. Cu alte cuvinte, sa poti sa analizezi rapid si eficient activitatea.
    • sa te asiguri ca respecti cerintele legale privind documentele care trebuie intocmite, modul de tinere a gestiunii, princiiile contabile generale.

    Ambele obiective sunt importante fiindca daca nu sunt atinse atrag dupa sine consecinte financiare cum sunt amenzile in cazul neintocmirii documentelor contabile.

    Iata un model simplu de a tine gestiunea, asa cum a fost gandit in aplicatia Smart Bill, model prin care, daca esti atent sa introduci corect datele, poti atinge cele doua obiective de mai sus.

    1. Defineste gestiunile cu care lucrezi: cantitativ-valorice sau global-valorice

    In Smart Bill, din momentul in care le-ai stabilit, esti condus spre un mod de lucru corect, corespunzator fiecarei gestiuni. Nu trebuie sa ai multe cunostiinte de contabilitate fiindca aplicatia este setata asfel incat sa poti sa lucrezi fara sa gresesti.

    2. Defineste nomenclatoarele de produse, cu denumire, cod de produs (optional). Poti opta si pentru lucrul cu coduri de bare.

    3. Realizeaza un inventar al produselor existente si introdu in aplicatie cantitatile existente. Ai un modul de inventariere disponibil in Tranzactii pe stoc.

    4. Verifica la final situatia stocurilor cu inventarul introdus pentru a te asigura ca ai lucrat corect.

    Pentru aceasta, in Smart Bill poti accesa modulul de rapoarte de unde poti sa alegi Balanta stocurilor sau Stoc la zi.

    Daca acesti pasi sunt respectati, poti considera ca premisele lucrului cu stocuri au fost setate corect si poti incepe sa introduci documentele de intrare si iesire corespunzatoare activitatii desfasurate.

    Cu Smart Bill ai urmatoarele facilitati:

    • documentele generate sunt conforme cu legislatia contabila;
    • poti verifica online situatia stocurilor, de oriunde ai acces la internet;
    • ai o continuitate in contabilitate daca utilizezi si modulul de contabilitate Smart Bill Conta;
    • esti avertizat de aplicatie pe masura operarii documentelor in cazul in care vrei sa faci operatiuni care ar putea incalca anumite reglementari sau reguli ale gestiunii.


    Articole similare

  • Autor: Delia Mircea
  • Profil Google Plus Delia Mircea

  • Articole similare

    Comments are closed.

    Distribuie acest articol: