3 verificari de baza pentru ultimul trimestru al anului

Fiind inceputul trimestrului patru al anului 2017, automat incepem sa ne gandim la verificari si reconcilieri.

Iata trei verificari si reconcilieri de baza, importante pentru orice firma, nu numai la final de an, dar si pe parcursul acestuia.

1.Verificarea ca ai descarcat stocul la tranzactiile unde era necesar acest lucru.

Astfel, nu vei avea suprinza la inventar ca vei avea o cantitate scriptica mult mai mare decat cea faptica.

De multe ori, poti sa faci factura de vanzare dar sa uiti sa descarci gestiunea sau sa amani sa faci acest lucru din diferite motive (nu ai reusit sa introduci anterior receptia, nu ai reusit sa corectezi o eroare, etc);

In Smart Bill exista un raport util intitulat Documente fara descarcare de gestiune care iti permite sa verifici daca nu ai omis sa descarci gestiunea la operarea anumitor documente cum este de exemplu factura.

2.Verificarea facturilor neincasate

Verificarea facturilor neincasate ar trebui sa se deruleze continuu pe parcursul anului, insa de multe ori, prinsi cu activitatile de zi cu zi, amanam aceasta verificare pe ultima parte a anului. De ce este important sa verifici facturile neincasate? Iata cateva motive:

  • sa sa poti sa le comunici partenerilor tai situatia soldului astfel ca in cazul in care din diverse motive acestia nu si-au inregistrat facturile in contabilitate , sa poate face acest lucru in timp util, ca sa nu le fie afectate raportarile;
  • notificandu-i cu privire la facturile neincasate cresc si sansele tale de a grabi incasarea lor;
  • validarea soldurilor este si un pas obligatoriu al inventarierii, un proces obligatoriu pentru fiecare companie, cel putin anual.

In Smart Bill poti face aceste verificari in mai multe moduri. Astfel, poti accesa rapoartele :

  • facturi neincasate;
  • evolutia soldului pe client;
  • sume de incasat pe client.

Toate acestea iti ofera informatiile necesare pentru a pregati confirmarile de sold, pentru a comunica cu partenerii, a analiza expunerea pe fiecare client si in cele din urma pentru a lua masurile necesare recuperarii sumelor restante.

3.Verificarea furnizorilor

In oglinda cu verificarea clientilor este verificarea furnizorilor.

La fel cum exista obligativitatea verificarii soldurilor clientilor, exista si obligativitatea verificarii soldurilor furnizorilor, in cadrul procesului de inventariere anuala.

In Smart Bill poti sa faci usor acest lucru accesand raportul Situatia platilor.

Aici vei putea vedea vedea , in cadrul perioadei selectate care este soldul initial si soldul final pentru fiecare furnizor, data scadentei, numarul de zile de intarziere.

Acest raport te ajuta la planificarea cah-flow-ului si la analiza relatiei tale cu furnizorii. Daca frecvent ai intarzieri la plata catre ei, atunci probabil nu e un moment potrivit sa soliciti o reducere de pret.

Acestea sunt trei verificari foarte importante care nu ar trebui sa lipseasca din analiza uzuala a afacerii tale, si este foarte important sa le poti obtine la un click distanta, atunci cand ai nevoie de ele si atunci cand ai putin timp pentru analiza lor.

 

Articole similare