Ce probleme pot sa apara la intocmirea bugetelor ?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

La intocmira bugetelor, practica arata ca pot sa apara , in general, urmatoarele probleme :

Lipsa de acuratete a datelor : in situatia in care mediul in care opereaza entitatea se schimba, structura de venituri si de costuri a acesteia poate sa se modifice radical. De asemenea, evolutiile imprevizibile ale ratei dobanzii, cursului de schimb si pretului marfurilor pot conduce la inacuratete in bugetare.

Timpul scurt disponibil : in multe companii , care desfasoara un complex de activitati, pe diverse structuri, intocmirea bugetului se poate dovedi o activitate mare consumatoare de timp. Pentru eficientizare se poate construi o procedura de lucru si se poate implementa un soft adecvat.

Discutii si anxietate intre departamentele companiei : daca un department nu isi indeplineste indicatorii din buget poate sa considere vinovat de acest esec un alt department pentru ca nu a o oferit suportul corespunzator.

Datorita faptului ca un buget presupune cifre, tinde sa concentreze atentia managementului doar asupra aspectelor financiare, neglijand celelalte aspecte necuantificabile in termeni monetari: calitatea serviciilor, modul in care sunt tratati clientii, care in final, sunt aspectele de baza care genereaza vanzari si profitabilitate.

Incercarea de a “pacali” sistemul : managerii mai experimentati pot incerca sa reduca in mod deliberat estimarile cu privire la vanzari si sa creasca estimarile privind cheltuielile pentru a obtine diferente favorabile fata de estimari.

Utilizarea bugetului alocat la maxim – o alta tendinta care apare la sfarsit de an atunci cand se constata ca bugetul alocat nu a fost consumat integral este sa se faca demersuri pentru a “cheltui” tot, existand teama ca daca bugetul alocat nu a fost consumat, in anul urmator, deparatamentul va beneficia de un buget mai scazut.

Articole similare

Comentariul tau aici