Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Exista anumite situatii in care, la nivelul intern al firmei este nevoie de o evidenta contabila pe departamente sau pe tipuri de activitati sau pe alte diviziuni mai mici. Un astfel de exemplu a fost cazul masurilor de sprijin pentru HORECA, cand proiectele presupuneau stabilirea unei delimitari a informatiei financiare pe tipuri de coduri CAEN. De cele mai multe ori antreprenorii au nevoie sa cunoasca costurile mult mai detaliat decat le reflecta contabilitatea pe ansamblul firmei.
In acest sens, cei care utilizeaza SmartBill Conta pot utiliza in activitatea de inregistrare contabila centrele de cost.

In Nomenclatoare se poate defini o structura arborescenta de centre de cost, cu sub-centre si centre parinte care vor permite centralizarea flexibila a informatiei contabile in functie de nevoie interne ale firmei.


Utilizarea centrelor de cost este posibila atat la nivelul cheltuielilor cat si al veniturilor.
Dupa inregistrarea tranzactiilor pe centrele de cost corespunzatoare, se pot genera rapoarte centralizatoare – Lista tranzactii pe centre de cost.

Raportul genereaza toate notele contabile inregistrate pe centrul respectiv de cost.

La finalul raportului, facand diferenta intre venituri si cheltuieli se poate stabili profitul pe centre de cost.
Aceast raport este util si in situatia celor care lucreaza cu bugete pe departamente, in felul acest fiind posibila analiza permanenta a sumelor bugetate vs sume realizate si controlul mai facil al deviatiilor.
Inclusiv in cazul imobilizarilor, se poate seta contrul de cost, pentru a putea inregistra coespunzator si cheltuiala cu amortizarea.

Utilizarea centrelor de cost nu este obligatorie in SmartBill Conta insa este o optiune utila pentru analiza interna a activitatii.